CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolhus  (läst 22244 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poolhus
« Svar #10 skrivet: augusti 04, 2006, 18:07:25:25 »
Jag tror jag måste komma förbi och kolla på bygget mats, har du fortfarande semester till veckan?
PM:a mig mer exakt var du bor så jag hittar, om du tar emot besök  ;)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Poolhus
« Svar #11 skrivet: augusti 04, 2006, 19:22:57:57 »
Ett annat alternativ är ett växthus (glas) på kanske 15-20 kvm med infravärme och hårdgjort golv, ev med "öar" för friplanterade växter som vinranka eller fikon. Kontakten med poolytan blir optimal, du kommer ur vinden och det blir varmt och skönt. Dessutom blir det en "luftigare" huskropp som inte dominerar som huskroppar med täckande väggar.

Vi har det så och förlänger sommaren flera månader!

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poolhus
« Svar #12 skrivet: augusti 04, 2006, 19:57:50:50 »
Ett annat alternativ är ett växthus (glas) på kanske 15-20 kvm med infravärme och hårdgjort golv, ev med "öar" för friplanterade växter som vinranka eller fikon. Kontakten med poolytan blir optimal, du kommer ur vinden och det blir varmt och skönt. Dessutom blir det en "luftigare" huskropp som inte dominerar som huskroppar med täckande väggar.

Vi har det så och förlänger sommaren flera månader!

En bild säger mer än tusen ord...
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Fia

SV: Poolhus
« Svar #13 skrivet: augusti 04, 2006, 20:32:40:40 »
Kanons snyggt!! Det är synd att du bor så långt bort :'(, annars hade jag också kommit och hälsat på. ;D
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Poolhus
« Svar #14 skrivet: augusti 04, 2006, 21:51:51:51 »
Ett annat alternativ är ett växthus (glas) på kanske 15-20 kvm med infravärme och hårdgjort golv, ev med "öar" för friplanterade växter som vinranka eller fikon. Kontakten med poolytan blir optimal, du kommer ur vinden och det blir varmt och skönt. Dessutom blir det en "luftigare" huskropp som inte dominerar som huskroppar med täckande väggar.

Vi har det så och förlänger sommaren flera månader!

Du har ingen bild på det?
Swimspa 17fx från Hydropool.

Mats_61

  • Gäst
Mats_61
SV: Poolhus
« Svar #15 skrivet: augusti 05, 2006, 01:12:09:09 »
Citera
Är du en galet duktig snickare eller? Hur grymt snyggt som helst! Nyfiken fråga för en som har tummen mitt i handen! Använder man tryckimpregnerat i botten av huset? Jag tycker inte det ser ut så men blir inte virket blött annars?


Tackar för era komplomanger.
Nej det är inte tryckat, jag har lagt tjärpappsremsor över åsarna runt badtunnan samt under bastun.
Golvet är av trallvirke 28x95 som jag nu har laserat (för utomhus)  i brunt, man kan ju olja in det senare vid behov, det bör nog hålla rätt många år det är ju under tak och bastun och badtunnan kommer nog inte att användas lika ofta som poolen tex.

Citera
snabbväxande gräsmatta!!!     


hehe... japp... rullade bara ut den på ett nafs  O0. Nej skämt å sido så är det rätt lång tid mellan fotona, började ställa upp väggarna i slutet av maj taket i juni sen la jag gräsmattan ( 120 kubik matjord) ett par veckor efter midsommar.
Sen har det ju varit kanonväder i juli så pooldäcket lockar betydligt mer än massa byggjobb  ;D

Citera
Jag tror jag måste komma förbi och kolla på bygget mats, har du fortfarande semester till veckan?

Kom gärna förbi oss, bara trevligt med besök, semestern är tyvär slut  :'( :'( . Vi har ju pratats vid i telefon några ggr men aldrig träffats, jag PM:ar dig Rickard hur du hittar hit  O0

Citera
Ett annat alternativ är ett växthus (glas) på kanske 15-20 kvm med infravärme och hårdgjort golv, ev med "öar" för friplanterade växter som vinranka eller fikon. Kontakten med poolytan blir optimal, du kommer ur vinden och det blir varmt och skönt. Dessutom blir det en "luftigare" huskropp som inte dominerar som huskroppar med täckande väggar.

Vi har det så och förlänger sommaren flera månader!
Det lät ju helläckert aromata, håller med de övriga lägg gärna in lite bilder det vore intressant  ;D

Citera
Kanons snyggt!! Det är synd att du bor så långt bort , annars hade jag också kommit och hälsat på.
ja det är ju inte bara "svänga förbi" på en kopp kaffe direkt Fia men har ni vägarna förbi (norrut) någon gng. så hemst gärna  ;)

Mats_61







Mats_61

  • Gäst
Mats_61
SV: Poolhus
« Svar #16 skrivet: september 21, 2006, 23:02:26:26 »
Tänkte lägga in några bilder till om någon vill kolla.
Men huset är inte klart än, hela bastun är knappt påbörjad sen en del smådetaljer förståss






Här syns den infällda badtunnan





Blivande bastun bakom det lilla åttkantiga fönstret



Man hinner inte så mycket nu när man inte har semester  >ohno>

men men.... det får väl ta sin tid

Mats_61

Utloggad Fia

SV: Poolhus
« Svar #17 skrivet: september 21, 2006, 23:17:38:38 »
Ja du Mats.... Det du har byggt är ju rena drömmen!!! <sol> <sol>
Har du sen bastu också så är det ju komplett. O0
Kanon snyggt.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Poolhus
« Svar #18 skrivet: september 22, 2006, 10:19:08:08 »
 O0 meget bra utført, stilen tatt helt ut ;) ......mangler bare ute kino'n ::)

Utloggad Mica

SV: Poolhus
« Svar #19 skrivet: september 22, 2006, 17:59:02:02 »
Jätteläckert! Du har verkligen haft en produktiv sommar och måste känna dig jättenöjd med den vackra miljön du har åstadkommit. Tomten verkar gigantisk...

Ser framför mig partyna i poolhuset.... Wow!    O0 O0
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag