CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Thermopool i hela block.  (läst 224849 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kinnhov

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Thermopool i hela block.
« Svar #330 skrivet: juni 27, 2015, 12:18:48:48 »
Tack för svar.

Vi blev rekommenderade Sika Flex för tätning, så den fick det blev. Återstår att se om och hur länge det håller.

Vi är färdiga med allt, ska faktiskt fylla poolen nu i veckan om kommer. Vi hade gelcoat från Norpol i poolblått. Gelcoat blev ju härdare och vaxlösning, sen var det klart.

Någon som jag tänkte på när jag läst hela din historia var att vi inte hade något problem med att slipa, förutom att det var dödens så tråkigt. Inga papper som kletade igen. Vi blev tillsagda att ha vaxlösning i sista lagret annars skulle vi bara kunna använd slippapperet i ngn minut. Hade du det i?

Tjälldén poolelement - 6x3 med lågdel, trappor och sittbänk.

Plastad med ISO-Polyester.

Zodiac saltklorinator Tri Pro 18 Mid Pro

Poolgiganten

Utloggad Poolersw

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 569
  • Total likes: 63
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Thermopool i hela block.
« Svar #331 skrivet: juni 27, 2015, 12:23:42:42 »
Tack för svar.

Vi blev rekommenderade Sika Flex för tätning, så den fick det blev. Återstår att se om och hur länge det håller.

Vi är färdiga med allt, ska faktiskt fylla poolen nu i veckan om kommer. Vi hade gelcoat från Norpol i poolblått. Gelcoat blev ju härdare och vaxlösning, sen var det klart.

Någon som jag tänkte på när jag läst hela din historia var att vi inte hade något problem med att slipa, förutom att det var dödens så tråkigt. Inga papper som kletade igen. Vi blev tillsagda att ha vaxlösning i sista lagret annars skulle vi bara kunna använd slippapperet i ngn minut. Hade du det i?

« Senast ändrad: juni 27, 2015, 23:03:41:41 av Poolersw »
Thermopool 9x4.60m i hela block med egendesignad trappa på långsidan, invändigt plastad med Vinylester samt NPG topcoat BUFA swim.
Pump Speck Badu 90/15  1.3hk
Sandfilter Mega Nordic 625  150kg sand
3 Astral inlopp/2 Astral skimmer
Belysning  Astral 2x300w samt 2x50w i trappan
Saltvattenklorinator Zodiac Tri 18 PRO
Jetswim 5.5 hk
Granitsarg från Kina.
Värmer med Luxlama 12 kW Icebreaker
Pooltak i 4 mm Makrolon med måsvingedörr på mittensektionen.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9663.0

Utloggad Poolersw

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 569
  • Total likes: 63
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Thermopool i hela block.
« Svar #332 skrivet: juni 27, 2015, 23:04:01:01 »

Antar att du menar vax i sista topcoat lagret eller?
Att våra papper "klibbade" igen tror jag berodde på att det var vinylester vi använde och att den blev så hård att det i princip inte gick att slipa med sandpapper.
Thermopool 9x4.60m i hela block med egendesignad trappa på långsidan, invändigt plastad med Vinylester samt NPG topcoat BUFA swim.
Pump Speck Badu 90/15  1.3hk
Sandfilter Mega Nordic 625  150kg sand
3 Astral inlopp/2 Astral skimmer
Belysning  Astral 2x300w samt 2x50w i trappan
Saltvattenklorinator Zodiac Tri 18 PRO
Jetswim 5.5 hk
Granitsarg från Kina.
Värmer med Luxlama 12 kW Icebreaker
Pooltak i 4 mm Makrolon med måsvingedörr på mittensektionen.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9663.0

Utloggad Poolersw

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 569
  • Total likes: 63
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Thermopool i hela block.
« Svar #333 skrivet: juni 29, 2015, 07:17:35:35 »
 <sol> Äntligen dax för lite semester och förhoppningsvis lite gutt väder....samt att det kanske blir lite mer tid till att fixa lite.
Min fru var måttligt road över förberedelsens inför gjutningen och byggnationen av vinterträdgården. " Vi kan ju inte ha ett stort hål i huset"..... Sa hon förtvivlat.
Min bror kom och hjälpte mig och lyfta ut ett glasparti som suttit i en vägg, där det ska gjutas för och sedan reglas upp en vägg.
Tidsplanen är att gjuta plattan nu under semestern och sedan kommer några snickarkompisar och reser stommen under september/oktober och sedan ska jag färdigställa själv. Montering av trallgolvet på solbalkongen (ca 45 m2) som blir ovanför monteras förmodligen till våren.
« Senast ändrad: juni 29, 2015, 09:12:52:52 av Poolersw »
Thermopool 9x4.60m i hela block med egendesignad trappa på långsidan, invändigt plastad med Vinylester samt NPG topcoat BUFA swim.
Pump Speck Badu 90/15  1.3hk
Sandfilter Mega Nordic 625  150kg sand
3 Astral inlopp/2 Astral skimmer
Belysning  Astral 2x300w samt 2x50w i trappan
Saltvattenklorinator Zodiac Tri 18 PRO
Jetswim 5.5 hk
Granitsarg från Kina.
Värmer med Luxlama 12 kW Icebreaker
Pooltak i 4 mm Makrolon med måsvingedörr på mittensektionen.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9663.0

Utloggad Poolersw

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 569
  • Total likes: 63
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Thermopool i hela block.
« Svar #334 skrivet: juni 29, 2015, 09:24:12:12 »
Jag hann även limma det sista  kopplingarna gällande vår jetswimm som vi nu ännu inte hunnit testa....har lagt många timmar på den.
Planen är att inte behöva ha en vanlig lucka utan har byggt ett bjälklag med stålbalk + durkplåt, där jag lägger plattor över. Vi får se hur länge jag orkar öppna upp där både vår och höst vid poolöppning och poolstängning....blir kanske en vanlig lucka när jag har tröttnat.....allt detta för det estetiska.
Elektrikern som ska koppla in den samt lite utebelysning kommer på tisdag.....vi få väl se om vi får igång den.
Thermopool 9x4.60m i hela block med egendesignad trappa på långsidan, invändigt plastad med Vinylester samt NPG topcoat BUFA swim.
Pump Speck Badu 90/15  1.3hk
Sandfilter Mega Nordic 625  150kg sand
3 Astral inlopp/2 Astral skimmer
Belysning  Astral 2x300w samt 2x50w i trappan
Saltvattenklorinator Zodiac Tri 18 PRO
Jetswim 5.5 hk
Granitsarg från Kina.
Värmer med Luxlama 12 kW Icebreaker
Pooltak i 4 mm Makrolon med måsvingedörr på mittensektionen.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9663.0

Utloggad TommyC

SV: Thermopool i hela block.
« Svar #335 skrivet: juni 29, 2015, 17:54:19:19 »
Varför ska man göra något enkelt när man kan krångla till det, snygg lösning  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad jmb123

SV: Thermopool i hela block.
« Svar #336 skrivet: juni 29, 2015, 18:14:34:34 »
Hej!
Jag har målat min pool med likadan färg som du. Vad använde du för roller? Min roller släpper väldigt mycket ludd. Tacksam om du har något tips, :'(färgen börjar ta slut.
 Magnus

Utloggad TommyC

SV: Thermopool i hela block.
« Svar #337 skrivet: juni 29, 2015, 18:20:42:42 »
Jag har inte hittat någon roller som inte släpper ludd utan att skölja ur dom innan. Sköljer man så ska de torka innan man använder till gelcoat/topcoat. De som jag köpt hos de som säljer plasten har dock fungerat mycket bättre än andra. Finns det någon typ av roller som inte släpper nån ludd utan sköljning så vill jag också gärna veta.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad jmb123

SV: Thermopool i hela block.
« Svar #338 skrivet: juni 29, 2015, 18:29:37:37 »
Att tvätta rollern har inte funkat något bra för mig, tyvärr, det släppte ludd i alla fall. Kan man slipa lite lätt på ludden som har fastnat? Eller förstör man ytskiktet då? Har någon ett förslag på hur man får bort det inmålade luddet (är vasst som sjutton)...
Magnus

Utloggad TommyC

SV: Thermopool i hela block.
« Svar #339 skrivet: juni 29, 2015, 19:16:53:53 »
Det är nog bara att slipa som fungerar för att få bort det vassa. Vissa typer av roller tål inte lösningsmedlet styren som finns i plasten. Även om du slipar och tycker att det ser lite fult ut så syns inte det när vattnet kommer i poolen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag