CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Badklart innan juni är slut?  (läst 31612 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CoyRascal

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #20 skrivet: juni 22, 2012, 14:47:54:54 »
Himla smidigt med gräs på rulle, på tre timmar var 150 kvm lagt och äntligen så har vi lite trädgård att röra sig i igen. Hunden har också saknat "sin" gräsmatta...
Trots ihållande regn blev det skruvat några rader med trall idag, nu börjar man kunna ana hur slutresultatet ska bli.
Ta det lugnt med jordgubbarna i kväll och glad midsommar på er allesammans!

Poolgiganten

Utloggad Nordman

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #21 skrivet: juni 22, 2012, 15:33:17:17 »
Härligt! Bra jobbat :)
Min byggtråd:
www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7174.0
Thermopool 8x4 med hörntrappa mm

Utloggad CoyRascal

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #22 skrivet: juni 23, 2012, 08:04:59:59 »
Nu får det officiellt räknas som badklart, alla barnen som var här i går var i poolen ett antal vändor under kvällen.  O0
Vi vuxna däremot har lite större kvar på bad temperatur än 19 grader, men det kommer nog det också....

Utloggad Erica

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #23 skrivet: juni 23, 2012, 12:22:37:37 »
Verkligen snabbt jobbat ! Ja jag känner igen det där med barnen - våra provbadade redan när vi höll på att fylla poolen och temperaturen var rejält låg (vi har egen brunn så det tar tid att fylla poolen och vattnet är väl högst 10 grader direkt från brunnen...). Barn tycks immuna mot kallt vatten. :)

Utloggad CoyRascal

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #24 skrivet: juni 26, 2012, 21:42:56:56 »
I dag är det 14 dagar sedan vi började med vårt poolprojekt, ser man tillbaka så har det gått fantastiskt fort framåt. Idag efter jobb var första gången på antal dagar man slapp ha på sig regnkläder när man skulle ut och jobba...
Några reglar till kom på plats så snart är varvet runt komplett, hoppas att allt rullar på så vi kan få upp pooltaket till helgen. Nää jag tänker inte bada så länge det är 19 grader i poolen...

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #25 skrivet: juni 26, 2012, 23:48:18:18 »
Ser bara ett "fel" än så länge.
Man skall undvika "generalskarvar" när man lägger trall, dels blir bärigheten sämre, och dels ser det konstigt ut.
Bättre då att kapa av en (flera) planka så man får skarvarna på olika reglar hela tiden.
Kanske inte så kul om man köper dyra trallbrädor, men det blir både snyggare och mer hållbart.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad CoyRascal

SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #26 skrivet: juni 27, 2012, 07:19:33:33 »
Jo, så är det ju. Valde att göra så här för vid varje skarv ska där dubbelreglas, dvs två reglar som är sammanfogande. Trallen är 2,85m lång så skulle jag delat så jag fått t.ex. en skarv till skulle var 3-4 regel varit dubbelreglad. Det blir många reglar när man ska ha 40cc. Men jag lovar, bärigheten är det inget problem med...
Utseendemässigt vet jag inte riktigt vad som jag tror är snyggast. 

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #27 skrivet: juni 27, 2012, 07:23:05:05 »
Visst, smaken är som baken, och med så pass korta brädor är det ju svårt att undvika generalskarvar.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #28 skrivet: juni 27, 2012, 09:57:02:02 »
Det finns ju så många olika system, men ingejören i kan inte låta bli att tycka att med den trall du valt så borde ju tillverkaren ha tänkt på ngn form av skarvdon, t.ex ngn metalldel som sticks in i och fyller hålrummen i reglarna vid varje skarv så att man kan skarva var som helst.
Då skulle man lagt det som man lägger parkett och fått skarvarna lagom slumpmässigt.

Å andra sidan så antar jag att plast/komposit materialet inte rör sig nämvärt --> att skarvarn är ett mindre bekymmer än det är med vanlig trätrall :)

Skall ju inte glömma bort att berömma snyggt och snabbt bygge, hoppas nu att installationen av sommar 2012 till slut lyckas så vi slipper februari i repris som verkar vara det som gäller fram tills nu.

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Kalmarman

  • Fast i poolträsket
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 206
  • Total likes: 15
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Badklart innan juni är slut?
« Svar #29 skrivet: juni 27, 2012, 15:34:09:09 »
Träkompositen rör sig ganska så mycket. :-(
i längds led så är det 15mm under året..
DreamPool 730, Hayward Powerline 60, Saltklorinator FP15, DenForm TP100 Pump, 50kg sandfilter. Komposit trall. Min byggtråd http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7264.0;all

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag