VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: JF-fritid´s "storpool"  (läst 16739 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Neuson

JF-fritid´s "storpool"
« skrivet: augusti 09, 2006, 21:27:57:57 »
Jag undrar om det är någon som har erfarenheter JF-fritid´s produkter?
De är ju så mycket billigare än andra markpooler....  :-\

Är det kanske något man bör se upp med?
Är speciellt intresserad av deras "storpool".  8)

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: JF-fritid´s "storpool"
« Svar #1 skrivet: augusti 09, 2006, 21:34:40:40 »
Hej och välkommen Neuson!

Här är en tråd som handlar om byggandet av den poolen. Mycket bilder!!

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=148.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Tantpandy

SV: JF-fritid´s "storpool"
« Svar #2 skrivet: augusti 13, 2007, 20:02:28:28 »
Hej..vi har en storpool sedan en säsong
från J&F o är nöjda.
Dock får man var försiktig då plåtsommen
är böjbar o inte hänga på väggar och
kanter. Det går inte att hoppa
från en ovanmarkspool, då viker sig kanten.
Annars är vi nöjda. O de rekmoderade den
runda formen, mot den avlånga då den
runda inte samlar lika mycket smuts.

Utloggad Pea

SV: JF-fritid´s "storpool"
« Svar #3 skrivet: augusti 14, 2007, 15:41:56:56 »
ska inte klaga på jof men man får vad man betalar för. grannen har en storpool och visst funkar den men det är ju inte toppkvalite på liner, sandfilter, pump m.m. men billigt är det ju.

själv köpte jag en palmyra från poolman och dels så är den 1m större, mycket kraftigare liner, avsevärt mycket större sandfilter, större skimmer, starkare/tystare pump och 5 sidostöd istället för 2. personligen tycker att den är betydligt mer prisvärd.

men vill man hålla nere budgeten så duger en storpool gott men räkna inte med lika lång livslängd, så på några års sikt är det inte alls säkert att den blir så billig.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: JF-fritid´s "storpool"
« Svar #4 skrivet: augusti 14, 2007, 21:46:24:24 »
Hej tänker inte heller trycka ner JF dem säljer massor och kollar du runt på forumet så finns det hur många som helst här och jag tror att majoriteten är mer än nöjda! Men som ovan skrev man får vad man betalar för och är man medveten om det så blir man oftast nöjd med det mesta man köper!

Själv köpte jag nog en av dem dyraste ovanmarkarna nästan samma pris som en nedgrävd men min är så stabil så man kan både hänga och hoppa och gå samt belasta sarg och poolvägar! Plus att den är i aluminium så den kommer ju aldrig att rosta! 30 års garanti mot rost är det på den! Linern var 0,75 och pump filter etc. var Pahlens som man ju vet är bra saker.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Tantpandy

SV: JF-fritid´s "storpool"
« Svar #5 skrivet: augusti 15, 2007, 19:33:23:23 »
 >:(Som sagt, det beror på hur dan ekomomi man har,
och hur dan tomt och plats man har..
vi är ypperligt nöjda med vår storpool från J&F.

Utloggad Ante

SV: JF-fritid´s "storpool"
« Svar #6 skrivet: augusti 16, 2007, 15:15:00:00 »
Jag kan inte mer än att hålla med!
Är helnöjd med min än så länge.
De brister jag har hittat på min har mer med montören (jag) att göra än med J&F  ::)
Supporten kan man inte heller klaga på. (Har iof inget att jämföra med)

/Ante
J&F Storpool 7,6*4,5 med 6-vägs filter och 1,5hk pump under uppbyggnad **SNART KLART**

Utloggad Ekis

SV: JF-fritid´s "storpool"
« Svar #7 skrivet: augusti 22, 2007, 21:28:18:18 »
Hej!

Jag funderar på att köpa en ovanmarkspool från JF men när jag läser detta forum blir jag lite tveksam. Vill gärna att ungarna ska kunna hoppa och slänga sig från kanten, typ kanonkulan, håller inte JF poolen för detta?

Mvh
Ekis

Utloggad Fia

SV: JF-fritid´s "storpool"
« Svar #8 skrivet: augusti 22, 2007, 22:11:20:20 »
Ska du ha den ståendes löst ovanmark utan att trädäcka in den så går det nog inte, men om du däckar in den så du kan hoppa från trädäcket så är det inga problem.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: JF-fritid´s "storpool"
« Svar #9 skrivet: augusti 22, 2007, 23:16:54:54 »
Har en JoF storpool 7.6x4.5

Har precis satt upp den och den står än så länge utan trall runtomkring (med den är på G!) och våra ungar hoppar i från den provisoriska  bryggan som stegen sitter på och rakt ner i poolen. Väggen är stabilare än jag hade föreställt mig. Plåtsargen håller för ungarna att stå på. Det gör så idag eftersom de går upp på stegen och trampar därmed på sargen. Har legat och kollat hur väggen rör sig med de hoppar och dyker, gav även farsgubben i uppdrag att hoppa lite för att se hur mycket väggen rörde sig. Den rör sig max 1cm hos oss.

Så jag ser inga problem att låta ungarna leka i poolen. Det var ju därför vi köpte den.

Men än trädäck runtomkring som man kan stå/sitta på runt pool är ett måste enligt mig om man skall kunna utnyttja den på ett ordentligt sätt. Dvs utan att behöva oroa sig för att ungarna eller någon vuxen skulle råka tynga ner väggen.

Man får mycket pool o glädje för pengarna. Det finns många pooler som är bättre kvalitetsmässigt, men då kostar det också. Som alltid en fråga om hur stor plånbok man har. Den har passade oss perfekt.

/ronson

Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag