CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: ovanförmark pool contra markpool  (läst 2775 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad samg

ovanförmark pool contra markpool
« skrivet: april 26, 2008, 12:10:02:02 »
Hej!
jag har funderat på att bygga en swimningspool i mitt gård. Jag är så tacksam att få tips om vad man ska tänka på innan man bygger upp en, Vilken pool är bättre? nackdelar och fördelar med ovanförmark pool contra markpool. Vi har tånkt faktiskt att bygga poolen i en trädåck ovanför marken för vi har en stor altan och vill bygga poolen jämte och i samma nivå som vår altan. Tacksam för all tips.
m v h
samg

Poolgiganten

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: ovanförmark pool contra markpool
« Svar #1 skrivet: april 26, 2008, 14:33:04:04 »
Velkommen til forumet.

Hvor høy er din altan i forhold til marken der hvor poolen er tenkt bygd og har du bilder av område? Hvilken størrelse på poolen har dere tenkt på? hvor mye penger hart dere planlagt å bruke inkl oppvarming og altan utbygging?

Utloggad samg

SV: ovanförmark pool contra markpool
« Svar #2 skrivet: april 27, 2008, 12:31:21:21 »
tack Bidda!

Min altan är ca 70 cm ovanför mark. Jag har funderat på att antingen gräva lite typ 80-90 cm och ha poolen delvis nergrävt och sen bygga en däck i höjd med min altan eller bara köpa en ovanmark pool och sen bygga däcket. naturligtvis blir med den andra alternativet olika höjd på dessa två däck men jag kan sätta några trappor från min altan till pooldäcken. jag vet faktiskt inte vilken av dessa blir billigare ellere mer praktiskt. Jag vet inte ens vad dessa kommer kosta nig, men jag har typ 150000 i budget som jag vill satsa på en stor pool 3.5mX7.5 m helst oval.
 tack för all tips. <hmm> <dontkn>

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: ovanförmark pool contra markpool
« Svar #3 skrivet: april 27, 2008, 12:41:56:56 »
Du kan fint grave ned en stålplåtpool også, vi gravde ned vår med 60cm og fikk toppen 25cm over trall. Helt klart billigst å bruke stålplåtpool med liner og med 150000 i budskjett så burde det rekke til. Vil du ha pool i samme høyden som trall så synes jeg ikke du skal velge markpool. Du finner noen typer 8-formet pooler som skal delvis graves ned som er et fint alternativ. Se eks. Poolnicke's bygg.

Se igjennom tråden under og få tips om byggingen og typer:

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=291.0

Utloggad samg

SV: ovanförmark pool contra markpool
« Svar #4 skrivet: april 27, 2008, 17:50:31:31 »
Tack så mycket för din tips Bidda! ::)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag