Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolrobotar i allmänhet och Pulit Advance 3 i synnerhet  (läst 4992 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tobbe S

Poolrobotar i allmänhet och Pulit Advance 3 i synnerhet
« skrivet: april 16, 2016, 12:22:18:18 »
Jag har blivit erbjuden att köpa en poolrobot lite billigare än riktpris (Astral Pulit Advance 3) och undrar om någon har erfarenheter av denna modell... eller övriga erfarenheter av poolrobotanvändning. Vad har ni? Varför? Eller varför ni inte valt att köra poolrobot. Kostnadsbiten förstår jag...

Jag har sedan förra året en Ellips Milano, rund, 6m, ca 1,25 djup, och jag är inte riktigt kompis med det vanliga städkitet med breddavloppssugning.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Poolrobotar i allmänhet och Pulit Advance 3 i synnerhet
« Svar #1 skrivet: april 16, 2016, 13:08:59:59 »
Vi har numera inomhuspool och knappast något behov av en poolrobot - det kommer inte i så mycket skräp så man behöver inte bottensuga särskilt ofta. Men när vi bodde i USA hade vi en robot. Det var ju många år sedan och robotarna då var ganska annorlunda än dagens. Den vi hade drevs av cirkulationsvattnet och kunde klättra på väggar. Den fungerade bra, de enda egentliga problemen kunde vara att den någon enstaka gång slog knut på sin egen slang eller att den fastnade i poolstegen. Poolen vi hade då hade trappa på ena sidan och stege på den andra. Tilläggas kan att den givetvis inte klarade stora föremål, föll t.ex. ett palmblad ned i poolen så fastnade ofta roboten på det.

Utloggad Bosse A

SV: Poolrobotar i allmänhet och Pulit Advance 3 i synnerhet
« Svar #2 skrivet: maj 01, 2016, 22:28:58:58 »
Vår pool är 4,60 i diameter, således rund, och samma djup som du har. Även jag tycker att det är krångligt med breddavloppsrengöring och har därför skaffat en automatisk bottensug Astral Reaktion vilken jag är mycket nöjd med. Väggarna får jag dock borsta på för hand.

Utloggad Dimitris76

SV: Poolrobotar i allmänhet och Pulit Advance 3 i synnerhet
« Svar #3 skrivet: maj 01, 2016, 23:08:53:53 »
Baracuda / Kreepy Krauly typen av automatisk dammsugare kan knappast kallas för poolrobot...

Moderna poolrooter är mycket effektivare.

Jag har en Zodiac Vortex 4 som klättrar och scrubar till om med vattenlinje. Väldigt nöjd med den!

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Willson

SV: Poolrobotar i allmänhet och Pulit Advance 3 i synnerhet
« Svar #4 skrivet: maj 02, 2016, 06:50:50:50 »
Hej Tobbe
Har en iprincip exakt sådan och är nöjd.
Mycket lättare att använda än en allt krångel med slangar mm.
Går på väggarna mm men har svårt med trappan.
Att klaga på är filterfacken är lite klena och svåra att få att fästa i sina lägen.
Håkan

Utloggad Erica

SV: Poolrobotar i allmänhet och Pulit Advance 3 i synnerhet
« Svar #5 skrivet: maj 02, 2016, 17:23:45:45 »
Baracuda / Kreepy Krauly typen av automatisk dammsugare kan knappast kallas för poolrobot...

Moderna poolrooter är mycket effektivare.

Jag har en Zodiac Vortex 4 som klättrar och scrubar till om med vattenlinje. Väldigt nöjd med den!

/Dimi

Ja vad man definierar som en robot kan väl variera, men min tanke är väl att varje apparat som jag kan släppa loss i poolen och den städar utan att jag behöver stå och styra den tänker jag den som en robot. Men det var just en Kreepy Krauly som vi hade. Den städade helt godkänt men någon gång fick man som sagt trassla loss den när den fastnat.

Utloggad Tobbe S

SV: Poolrobotar i allmänhet och Pulit Advance 3 i synnerhet
« Svar #6 skrivet: juni 12, 2016, 10:22:26:26 »
Tack för alla svar... det blev en sån robot och jag är nöjd. Jag har använt den flera gånger och den gör sitt jobb på botten bra. Speciellt efter att ha trimmat in munstyckena.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: Poolrobotar i allmänhet och Pulit Advance 3 i synnerhet
« Svar #7 skrivet: juni 23, 2016, 18:08:04:04 »
Vi funderar på robot till nästa år, max kostnad 4000kr, tips :)?
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag