VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klorhalt  (läst 1492 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad matz

Klorhalt
« skrivet: juli 04, 2012, 10:17:27:27 »
Har en auqachek som visar 0 i klor fast när jag kollar i köket med vatten+lite klorin funkar det, vad kan det bero på
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Klorhalt
« Svar #1 skrivet: juli 04, 2012, 14:55:58:58 »
För att vara brutalt ärlig med min personliga uppfattning så är det precis den typen av observationer som gör att tilliten till Aquacheck är typ 0.

Vill du fortfarande ge den en chans så ta in poolvatten i  ett glas eller ngt och så stå pa samma ställe i samma ljus och gör båda mätningarna, troligen får du mer likartat resultat då. Om det sen har någon bäring på ngn verklig klorhalt är en helt annan fråga :)

/Housedad en luttrad Aquacheck ägare som slutat köpa strips till den ......
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad thesmurfen

SV: Klorhalt
« Svar #2 skrivet: juli 04, 2012, 18:42:56:56 »
Jag brukar doppa stickan i poolen, lägga den i aquacheck:en och så sätta handen för. Tycker nog att det verkar som att vi har bra resultat av den...Man märker direkt om värdena skulle vara knasiga och de ggr det hänt så har jag inte haft handen för...Men nu blir man ju lite osäker?!
Poolmans palmyra 3,66 med värmepump G&J 3.5kW. Färdigställd maj 2012 http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7586.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag