CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Liner som släpper, hjääälp!!!  (läst 6505 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ZigZak

Liner som släpper, hjääälp!!!
« skrivet: april 14, 2010, 21:50:08:08 »
När jag köpte hus för 3 år sedan så fanns det en pool som jag har haft problem med sedan dess. Rund och rymmer 30 000 l. Problemet är att linern släpper från kanten efter en tid. Jag har tagit bort den en gång och kollat underlaget som var jord. Konstaterade att det saknades sand och vall, så det fixade jag. Jag var också väldigt nogran med att sätta fast kant listen, som är av aluminium, väldigt bra. Detta hjälpte dock ett stycke tid, sedan  släppte linern igen. Jag har varit väldigt nära att ge upp allt, tycker jag har gjort allt jag kan. Jag är nybörjare och kan ha gjort något fel. När jag har talat med dom stora pool försäljarna så vill dom inte hjälpa mig för att poolen inte är köpt hos dom. Kan någon vänlig själ tipsa mig om någon duktig fackman i sydsverige som kan hjälpa mig?

På förhand, tack.

Poolgiganten

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Liner som släpper, hjääälp!!!
« Svar #1 skrivet: april 14, 2010, 22:19:54:54 »
Vad har du för pool?

Har du någon bild på ditt problem?

Hur har du satt fast linern o kant listen? Har du dubbelvikt linern under kant listen?

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad ZigZak

SV: Liner som släpper, hjääälp!!!
« Svar #2 skrivet: april 14, 2010, 22:43:24:24 »
Hej, nej har ingen bild men kan lägga ut några imorgon. Det är en rund pool med plast väggar. Linern är extra tjock upptill så den är inte dubbelvikt under kant listen. Den skulle alldrig få plats under listen. kant listen är bara satt på. Det är aluminium skenor som man skjuter in i varandra. Jag har sen gått runt och tryckt till listen med en tång, så att den ska sitta fast bättre, men det hjälpte inte heller. Har börjat fundera på om det är grunden som sjunker. 

Utloggad ZigZak

SV: Liner som släpper, hjääälp!!!
« Svar #3 skrivet: april 28, 2010, 22:11:32:32 »
Hej igen. Lägger upp lite bilder på poolen. Jag vet inte vilket fabrikat den har, men det kanske det är någon som kan hjälpa mig med. Det enda jag vet är att den är från Frankrike. Jag behöver en ny liner och en ny kantlist som ska vara 6m. Har hört att dom flesta är 5,5m. Så är det ju också ett problem att jag inte vet vad pool modellen heter när jag ska köpa nytt. Någon som kan ge mig några goda råd och evt, tipsa om någon som gör sånt här arbete?
                                               På förhand tack!

Utloggad ZigZak

SV: Liner som släpper, hjääälp!!!
« Svar #4 skrivet: april 28, 2010, 22:12:50:50 »
Fler billder!

Utloggad ZigZak

SV: Liner som släpper, hjääälp!!!
« Svar #5 skrivet: april 28, 2010, 22:13:33:33 »
Fler billder!

Utloggad Göran.w

  • Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Tomelilla
  • Antal inlägg: 226
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Liner som släpper, hjääälp!!!
« Svar #6 skrivet: maj 02, 2010, 00:59:09:09 »
Funderar lite på om marken satt sig under den men inte botten rälsen så linern dras ner av vattnet isf skulle några cm stenmjöl på botten kanske lösa problemet.
Kolla hur högt botten rälsen är i förhållande till pool botten.
Bergvärme är Livet! Men livet har inte gett mig annat än Luftvärmepumpar

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag