VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 160531 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #140 skrivet: april 22, 2011, 09:31:45:45 »
Jag fick min Nitro idag, det gick fort. Och ingen extra moms och tull avgifter.
Så slut priset landade runt 4900, plus en transformator för 500.
Va skönt att slippa dammsuga själv, då kan man slöa istället eller göra andra saker.


Moms och tull kan komma upp till 6 månader efteråt... :o
Det beror mest på vad värdet på försändelsen var satt till. Under 600 kr värde till en mottagare brukar slinka genom som "gåva" men är värdet över det ska man ha tur om det inte kommer ett surt brev efter...
Man kan skicka "gåva" till fler personer i samma hushåll i samma paket, om man t.ex. är 4 i hushållet kan paketets värde således vara 2400 kr och ändå passera som gåva.

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #141 skrivet: april 22, 2011, 11:39:04:04 »
Citera
Moms och tull kan komma upp till 6 månader efteråt...
Det beror mest på vad värdet på försändelsen var satt till. Under 600 kr värde till en mottagare brukar slinka genom som "gåva" men är värdet över det ska man ha tur om det inte kommer ett surt brev efter...
Man kan skicka "gåva" till fler personer i samma hushåll i samma paket, om man t.ex. är 4 i hushållet kan paketets värde således vara 2400 kr och ändå passera som gåva.

Spännande kunskap, jag trodde mig ha läst att det var pga av tullen som man måste betala för att få ut försändelsen, har den passerat tullen och paketet är levererat så trodde jag man var safe. Om du via track/trace kan se att ditt paket varit i tullen, men posten levererat utan att det var postförskott så tror jag fortfarande det är tämligen lugnt.

Själv fick jag lösa ut mitt paket för en tusing :(

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #142 skrivet: april 22, 2011, 13:01:11:11 »
Ang vatten temp o nitron har jag läst att den inte klättrar fullt ut under 15 gr.

Ang moms så tror jag att det stor risk att vi går miste om det skattetillskottet denna gång. Själv fick jag lösa ut paketet på posten.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #143 skrivet: april 22, 2011, 16:26:03:03 »
Hej,

Kan bekräfta att den klättrar men inte riktigt till vattenlinjen (temp idag 9,8), kör igen idag efter att ha lättat på plåt och pressenning och därmed spillt en del skit i poolen.

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Erica

SV: Poolrobot
« Svar #144 skrivet: april 23, 2011, 02:07:11:11 »
Vissa poolrobotar kan ge vissa bieffekter... När vi tidigare bodde i USA skaffade en granne en typ av robot som kallas för "Kreepy Crawly". Det är en sådan som kopplas med en sugslang och sedan far runt i poolen. Den ser lite lustig ut och samma eftermiddag kom deras lilla dotter hem från skolan (nästan tvärs över gatan), fick se roboten i poolen och kom inspringande till oss och skrek "hjälp - det är ett monster i vår pool !!! ".

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #145 skrivet: maj 07, 2011, 17:23:36:36 »
Städar ofta poolen t.ex när vi äter middag  O0
Nitron funkar kanon, fixade 110 V el i utomhusformat idag så slipper man dra trafo ut och in, bara att plugga i Robert
(poolstädaren är nästan en ny familjemedlem) och så blir det städat.

/ Housedad

9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad psau

SV: Poolrobot
« Svar #146 skrivet: maj 07, 2011, 19:19:28:28 »
Underbart, Nitron funkar toppenbra, suveränt, perfekt.
Säsongsöppnade poolen idag, kopplade in cirkulationen och i med Nitron.
Nu ett par timmar senare är poolen ren och fin men dock fortfarande kall ca 10grader.

Kan även jag bekräfta att Nitron klättrar även i kallt vatten hela vägen upp men den skrubbar inte vattenlinjen...


Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad Nisse

SV: Poolrobot
« Svar #147 skrivet: maj 13, 2011, 03:53:28:28 »
Hej jag har också så köpt en Nitro N71 och min fråga är varför i hela friden har jag inte
köpt den tidigare för???

Fick betala 4700 med frakt och sen 800 i tull o moms + postens avgifter ca 150 kr så totalt
ca 5700kr tog 6 dagar att få hem den.
Betalade med paypal för första gången funkade perfekt och mycket enkelt.

köpte en 300 watts omvandlare 230-110 volt sen bara koppla in och sänka ner roboten i poolen
startar direkt och går i 3 timmar och det blir rent kan jag lova,är fruktansvärt nöjd !!!

Längtar tills poolen är skitig igen  ;D
Mvh Nisse

Utloggad hertigen17

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 108
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Skit händer när du spelar i den djupa delen avpool
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4532.0
SV: Poolrobot
« Svar #148 skrivet: maj 16, 2011, 14:29:41:41 »
Poolroboten städar hur bra som helst det blir ganska sandigt och skitit på pool botten när man murar, spikar och sågar.
Jag tog ett kort före och ett efter en stund man ser att den suger upp allt.
Lecapool 4*8, djup 1,55 cm, med en trapp och stege.
Och en klorinator. Värmepump SHOTT 100H 10,5 KW.
Pooldammsugare Nitro 71.
############################################################################################################### 1964 - 1966 - 1967 - 1968 - 1970 - 1971 - 1972 - 1976 - 1977 - 1980 - 1993 - 1999 - 2012
Copyright på alla mina bilder.

Utloggad sjabth

SV: Poolrobot
« Svar #149 skrivet: maj 19, 2011, 16:22:11:11 »
Nu har jag också blivit med Nitro. En 71:a :D

Återstår att få den hitskickad från Amerikat. Coloradodamen är dessutom vänlig nog att kolla upp om hon skulle kunna knö ner lite sjyssta ventiler samtidigt i paketet. Jag håller tummarna.
Lecapool "snart färdig" 3.8x7.8x1.4m med trappa och GT-hylla
Pump: Pentair Intelliflo VS+SVRS
Värmeväxlare: Pahlen Aqua-MEX FE-40 T
Klorinator: Zodiac Tri compact
Belysning: Hayward 300W
Hushållsnära tjänst: Nitro NC-71

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag