Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pahléns silkorg P1004  (läst 1396 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolarn

Pahléns silkorg P1004
« skrivet: juni 12, 2019, 15:36:15:15 »
Hallå

Jag har en silkorg enl. rubrik där handtaget gått sönder. Nu har jag letat överallt och även på Miamipool som en gång levererade min pool.

Till min förvåning har man slutat sälja bara handtaget, som sist kostade 40kr/st, (ett grymt överpris) och nu måste man köpa hela silkorgen för att få med ett handtag.

Det kan ju omöjligt bara vara jag som har detta problem att det klena handtaget går sönder och sedan står man där.

Hur har ni löst era bekymmer? Jag har kontaktat Pahléns och begärt att få tala med ngn ansvarig chef  - men min förhoppning är liten att någon hör av sig.
Njurformad Miami pool stl. 5.3x8.9 med lärkträdäck. Dbla plattärmeväxlare i slutet system. VP Thermia Atria 12.

Poolgiganten

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Pahléns silkorg P1004
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2019, 16:15:00:00 »
Passa på att vara lite kreativ ;-) Hitta en rostfri tråd/rundstav och peta in den i hålen. Då lär den överleva hela silen. Eller kör på budget alternativet, dra ett buntband tvärs genom silen...
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Utloggad Poolarn

SV: Pahléns silkorg P1004
« Svar #2 skrivet: juni 13, 2019, 10:26:20:20 »
Problem solved och all heder åt Pahléns.

Dom löste problemet med bravur! Pahlén har varit väldigt lyhörda och kundvänliga!


 <sol>

/Poolarn
Njurformad Miami pool stl. 5.3x8.9 med lärkträdäck. Dbla plattärmeväxlare i slutet system. VP Thermia Atria 12.

Utloggad PeeWee

SV: Pahléns silkorg P1004
« Svar #3 skrivet: maj 08, 2023, 10:58:28:28 »
Jag är intresserad av hur du löste detta?  :-\ Jag har avverkat två handtag som har gått sönder på 4 säsonger och det känns inte ok att behöva köpa en ny korg bara för detta. Har inte funnit någon alternativ lösning heller på detta konstruktionsmisslyckande...

Utloggad PeeWee

SV: Pahléns silkorg P1004
« Svar #4 skrivet: maj 09, 2023, 16:43:31:31 »
Även jag skrev till Pahlén för att fråga om de säljer lösa handtag/pinnar men delar inte Poolarns erfarenhet kring Pahlén. Fick bara ett kort svar att de inte säljer lösa pinnar. Att de fortsätter sälja samma skit år ut och år in är tydligen en affärsidé som funkar. Ingen heder alls till Pahlén  >:(


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan