CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dansk solvärmeanläggning för tappvatten men även till poolen  (läst 2610 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stroker

Var hos en kille i höstas som inköpt en solvärmeanläggning härifrån. http://www.vvs-grossisten.dk/index/komplette-saet-624 . Priserna verkar "ovanligt billiga" men sakerna såg bra ut och hade fungerat väldigt bra hos nämnda kille. Till och med hyfsat varmt vatten i slutet på oktober fast de regnade och var höstruskväder..

Eftersom jag är missnöjd med mina solvärmepaneler från folkpool som ju inte ger någon värme när den behövs som mest (men som funkar kanon när solen skiner) så tänkte jag att iden med en riktigt solvärmeanläggning med tex heatpipes skulle ge både värme till tappvattnet och överskottet kunde värma poolen i samverkan med befintlig folkpoolsanläggning på 5 mattor till en 3,5x7,6x1,6 välisolerad pool.
Skulle detta fungera som ett alternativ till en vanlig poolvärmepump som det var tänkt skulle inhandlas i vår eller räcker inte värmen i den anläggningen jag tittat på som kostar runt 22.000 danska.
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Poolgiganten

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Dansk solvärmeanläggning för tappvatten men även till poolen
« Svar #1 skrivet: mars 02, 2009, 08:16:56:56 »
Du finner mere om dette på en annen dansk side som heter: www.varmtvandfrasolen.dk

Utloggad Göran.w

  • Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Tomelilla
  • Antal inlägg: 226
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Dansk solvärmeanläggning för tappvatten men även till poolen
« Svar #2 skrivet: april 13, 2009, 22:15:16:16 »
http://sfinxsolar.e-butik.se/ på dessa får du bidrag med 50%.
Kolla om det går att koppla fler rör till den anläggningen du titta på för 30 rör kostar ju inte mer än 4985kr efter bidrag.

Mvh Göran


Bergvärme är Livet! Men livet har inte gett mig annat än Luftvärmepumpar

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag