CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Driftkostnad för en pool?  (läst 41152 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Driftkostnad för en pool?
« Svar #10 skrivet: april 23, 2007, 11:15:14:14 »
Bør være en flow-vakt på din pumpe som stenger VP når sirkulasjonen stopper, skjekk om du har en sånn.

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Driftkostnad för en pool?
« Svar #11 skrivet: maj 01, 2007, 09:07:18:18 »
Hej,

Kanske inte på ämnet för tråden men ändå...

Det finns fler varianter med VP, min nyinköpta VP från Gullberg & Jansson har inbyggd
timer i styrsystemet. Utöver detta har den anslutning om man vill för cirkulationspumpen,
då styr VPns timer när cirkulationen skall gå. Det finns lite olika program möjligheter, men cirkulationen är alltid kopplad till VPns tider. Då jag har förhoppningar efter förra sommaren om
att inte behöva köra VP så mycket så jag satsar på en egen timer till cirkulationen i  alla
fall, men det är ju en möjlighet att din Europac har styrmöjligheter till cirkulationen.

Hoppas du fått din nya maskin efter den som inte funkade !!

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Calle Anka

SV: Driftkostnad för en pool?
« Svar #12 skrivet: maj 01, 2007, 13:56:46:46 »
Om du tänker på min nya maskin så har jag fått den...men den stårn bredvid den gamla just nu. Väntar på montörerna från Folkpool. Inget badväder just nu men det vore skönt att få det klart.
Bygger en folkpool 4x8, värmeväxlare Europac och roman end. Mosaikliner mm. Skall byggas hösten -06. Badas i maj -07. Under våren byggs trädäcket med spottar och relaxdel.

www.villaoscar.se

Utloggad Poolnicke

SV: Driftkostnad för en pool?
« Svar #13 skrivet: juli 17, 2007, 08:26:07:07 »
Bør være en flow-vakt på din pumpe som stenger VP når sirkulasjonen stopper, skjekk om du har en sånn.

Det sitter en inbyggd flödesvakt som funkar perfekt.

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag