CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Så blev vår pool!  (läst 32452 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Så blev vår pool!
« Svar #30 skrivet: juni 04, 2006, 07:59:35:35 »
Jag har ingen aning, = det har jag glömt bort!
Det syns heller inget på mina bilder så jag kan tyvär inte hjälpa till!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Poolgiganten

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Så blev vår pool!
« Svar #31 skrivet: juni 04, 2006, 09:47:01:01 »
Hmm....ingen kvitto :o ;D

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Så blev vår pool!
« Svar #32 skrivet: juni 04, 2006, 09:56:40:40 »
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad badkrukan

SV: Så blev vår pool!
« Svar #33 skrivet: september 17, 2006, 14:40:29:29 »
Vad är det för isolering under uterummet?? Är de markisolering???

Utloggad LenaWalhall

SV: Så blev vår pool!
« Svar #34 skrivet: september 18, 2006, 09:53:24:24 »
Bidrar med lite bilder från vårt projekt att modifiera en skräpig tomt till ett "paradis!"

http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm
<sol>
Helt fantastiskt fint! Grattis till en riktig kanon-design. Hoppas att vårt blir i samma stil..
Lena
Lena,
Combipool från Lainex, 8 x 4 m
Poolprojektet syns på: www.walhalltest.info

Utloggad Tom

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Klagshamn/Malmö
  • Antal inlägg: 32
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Re:Så blev vår pool!
« Svar #35 skrivet: september 18, 2006, 21:59:25:25 »
I år använde jag Cuprinol Lärkträolja, den var bra så den kommer jag nog att använda nästa år också.

Cuprionol lärkolja är enligt uppgift vanlig kvalitetsträolja med pigment i, lite åt det röda hållet, detta pga att lärken som du vet är lite röd naturligt så kan man framhäva/förstärka nyansen genom denna produkt.

Lärken i sig behöver ingen olja för att överleva, den är rötsäker, men den ser ju inte så rolig ut när den blir skitig och blekt om vartannat, så för min del är oljningen av kosmetisk betydelse!
Hej
Har konstigt nog missat dina fina bilder tidigare. Vilket superbygge!!!!
Lite frågor om lärkträt. Har hört att det lever sitt eget liv, dvs rör sig väldigt mycket. Märkt nåt?
Har själv funderingat på att avsluta som du men blivit avrådd då ändträt suger till sig vattnet och murknar. Märkt nåt? Ser det jäkligt ut fort, så att man behöver olja varje år?
Mvh Tom
Glasfiberpool, 3,64x7,0 med inbyggd trappa

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Så blev vår pool!
« Svar #36 skrivet: september 18, 2006, 23:19:06:06 »
Hej
Nej lärken upplever jag inte som speciellt livlig, har faktiskt inte märkt någonting som jag irriterat mig på, vad gäller rörelse! lärk är väldigt kompakt om man tar rätt kvalitet, och den kommer från Sibirien= långsamtväxande!

Jag var orolig för att ändträet skulle "splitsa" upp sig, så man rispa magen du vet, men inte, den är len och fin efter 4 somrar, beror nog på att virket är så kompakt! Lärk ska inte murkna om det är kärnvirke, det bygger (byggde) man båtar av, ändträet kan ju dessutom torka obehindrat mellan blötorna, jag har i alla fall inte sett nåt!

Japp, jag vill olja varje vår, bara för att få fram den röda nyansen igen, hur det är för överlevnad är lite osäkert, skulle tro att om det bara är det som gäller kan man hoppa över oljningarna!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Johan Forsgren

SV: Så blev vår pool!
« Svar #37 skrivet: september 19, 2006, 17:26:06:06 »
Hej.

Ser mycket trevligt ut!! Vi hade en likadan pool från Miamipool i det hus vi köpte för några år sedan. I år har jag nu bestämt att få fart på denna, bl a så var linern trasig. Nu (4 månader senare...eländiga leverantör :-( ) så ligger linern i. Men jag har fått veck vid de svetsar som är mellan botten och väggen, framförallt där poolen är svängd. Hur ser det ut i din pool? har du haft några problem med detta? Jag kanske är petig....he,he. Men den lokala återförsäljaren säger att det är helt normalt... vad vet jag...man bygger sig ju inte en pool varje år.

Tacksam för svar.

/Johan

Utloggad Johan Forsgren

SV: Så blev vår pool!
« Svar #38 skrivet: september 19, 2006, 19:55:40:40 »
Hej igen.. Har nu titta ännu mer på ditt fantastiska bygge, otroligt snyggt. Hur gammal är bilden som du lagt ut? Jag tänker närmast på ditt trädäck. Har det hållit sig i så där fint i färgen under flera år? Man blir ju trött när man tittar ut på sitt tryckade däck och sen tittar på ditt jättefina trädäck.

/Johan

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Så blev vår pool!
« Svar #39 skrivet: september 19, 2006, 22:56:39:39 »
Hej.

Ser mycket trevligt ut!! Vi hade en likadan pool från Miamipool i det hus vi köpte för några år sedan. I år har jag nu bestämt att få fart på denna, bl a så var linern trasig. Nu (4 månader senare...eländiga leverantör :-( ) så ligger linern i. Men jag har fått veck vid de svetsar som är mellan botten och väggen, framförallt där poolen är svängd. Hur ser det ut i din pool? har du haft några problem med detta? Jag kanske är petig....he,he. Men den lokala återförsäljaren säger att det är helt normalt... vad vet jag...man bygger sig ju inte en pool varje år.

Tacksam för svar.

/Johan

Jag har medvetet byggt min pool med fel mått, resultatet blev stora veck, större än jag trodde! när jag ska byta liner får jag måttbeställa en!
Annars tror jag inte du ska behöva acceptera veck om poolen har rätt mått!

En bekant har byggt samma pool som jag har, dock med rätt mått och hans liner är helt slät!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag