Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lecapool insweden  (läst 59343 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad insweden

SV: Lecapool insweden
« Svar #50 skrivet: juni 12, 2009, 15:40:32:32 »
Aj då, precis min tanke!  Tyvärr är det försent nu, med tanke på regnet ute är de dränkta vid det här laget.  :'( Vända på de kan jag inte heller eftersom de är formsågade efter min vinkel på pool. Får hålla tummarna att de klarar sig eftersom de ligger absolut plant på frigoliten.  :-\

Poolgiganten

Utloggad Pea

SV: Lecapool insweden
« Svar #51 skrivet: juni 12, 2009, 19:18:49:49 »
täcker du inte bygget ?
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad insweden

SV: Lecapool insweden
« Svar #52 skrivet: juni 12, 2009, 19:26:42:42 »
Nej, varför skulle jag göra det?

Utloggad insweden

SV: Lecapool insweden
« Svar #53 skrivet: juni 14, 2009, 22:50:52:52 »
En hel helg med oavbrutet regn  :( jag kan inte minnas när det regnade så här intensivt senast  >ohno>
Jag trotsade regnet och gjorde färdigt botten i lördags, frugan hjälpte till att mäta upp de faktiska måtten på poolen och sedan bar det iväg till Poolmans. Offerten ska komma in med e-post på måndag, ca två veckors leveranstid är det på den formsydda linern och överdraget. Jag började också med maskinrummet som kommer att vara under uterummet. Det blir en isolerad betongplatta med murad leca ca 1/3 av väggen och sedan vanlig trästomme. Isolerat och med ett litet element så grejerna står frostfritt under vintern.

Nu hoppas jag på lite  <sol>
« Senast ändrad: juni 18, 2009, 08:36:24:24 av insweden »

Utloggad insweden

SV: Lecapool insweden
« Svar #54 skrivet: juni 18, 2009, 08:46:03:03 »
Offerten kom in från Poolmans i måndags och hamnade på 40.713 kr. Det är allt resterande vi behöver för att färdigställa poolen. I går hämtade jag upp allt från butiken i Solna utom liner och täcke som skickas direkt hem till mig efter tillverkning om ca 2 veckor.
Bottenplattan för maskinrummet gjöt jag igår så idag kan jag mura väggar. Altanen borde jag också börja på. Bara det inte börjar regna nu igen!
Det kommer att vara fullt upp fram till leverans av linern.

/Johan

Utloggad insweden

SV: Lecapool insweden
« Svar #55 skrivet: juni 23, 2009, 09:34:41:41 »
Jag fortsätter att jobba på lediga stunder. Ser fram mot semester nästa vecka så jag kan färdigställa poolen. I väntan på linern har jag fortsatt med maskinrummet som är placerat under uterummet, vilket innebär att jag har kunnat jobba trots regnet. Nu verkar det som om det blivit omslag och vi hoppas på en himla massa sol från och med nu.
  <sol>  <sol>  <sol>  <sol>  <sol>  <sol>  <sol>  <sol>
Utbyggnaden av altanen är också på G. Efter gjutning av några plintar kom det självklart en störtskur, hinkar fick fungera som regnskydd.

/Johan

Utloggad insweden

SV: Lecapool insweden
« Svar #56 skrivet: juli 04, 2009, 08:45:39:39 »
Det var ett tag sedan jag skrev. Det har nämligen varit lite stiltje i väntan på linern. I går morse ringde budfirman och sa att de hade ett kolli till mig. Det har däremot hänt en hel del med maskinrummet, men tyvärr har min telefon varit på lagning de senaste 2 veckorna så det har inte blivit så många kort tagna. Det ska bli ändring på det. Har också märkt att nu när jag är på semester så prioriterar jag inte att sitta framför datorn i lika stor utsträckning som när jag jobbar. Vädret har ju varit så fantastiskt  <sol>  <sol>  <sol> Synd bara att man inte hade en pool att bada i  :'(
Fler bilder kommer  8)

Utloggad insweden

SV: Lecapool insweden
« Svar #57 skrivet: juli 07, 2009, 18:32:41:41 »
Montering av liner startade samma dag som den kom. Vi har besök från Skottland så det är perfekt med ett par extra händer. Vi började med att fylla skarvarna mellan mineritskivorna med vanlig cellplastlim från byggmax. Inga kemikalier som kan förstöra cellplasten under. På det drogs det ut gaffatejp och slutligen konstgräs.

Utloggad insweden

SV: Lecapool insweden
« Svar #58 skrivet: juli 07, 2009, 18:44:30:30 »
Öl svalkar gott i värmen  O0  <sol>

Utloggad insweden

SV: Lecapool insweden
« Svar #59 skrivet: juli 08, 2009, 14:00:54:54 »
Några bilder på maskinrummet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag