CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooldream  (läst 10513 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tony77

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Lessebo
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Pooldream
« Svar #10 skrivet: maj 15, 2015, 23:57:42:42 »
Hej
Ber om ursäkt om jag tipsade om Peter och pooldream. Jag måste haft en jäkla tur som fick alla grejer och lite till.
Hoppas det ordnar sig för er som blev blåsta och att rättvisa skipas.
TONY
PP pool pooldream 3.5 x 7.0 ,hydro-pro 10kwh, pooltak dallas melini klarglas, sharkvac poolrobbot.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Pooldream
« Svar #11 skrivet: maj 16, 2015, 00:35:14:14 »
Man kan ju aldrig var det gäller tips och rekommendationer utgå från något annat än vad man själv upplevt, men affärsmetoderna som nämnts luktar ju bottennapp lång väg. 

Ser att du har en pp-pool - hur långe har du haft den ? Är du nöjd med den ? Tekniken låter intressant men jag vet ingen i bekantskapskretsen som har just en sådan. När jag tänker på materialet är det väl främst oron för blekning eller liknande jag tänker på.

Utloggad tony77

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Lessebo
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Pooldream
« Svar #12 skrivet: maj 16, 2015, 22:33:51:51 »
Hej
Det är bara andra sommaren sommaren som vi har den. Märks ingen blekning i den än. Syns ingen vattenrand från vinterförvaringen  :) Den ser väldigt ren ut och jag har inte rört sidorna på poolen. Det enda minuset som jag kan komma på just nu är att plasten är rätt mjuk, så det var svårt att få rak snygga sidor på poolen. Men det syns inte så jätte mycket med en sargkant som går över lite.
Jag fattade rätt snabbt att han skulle konka.... Han var ju jättemycket billigare än alla andra.
Säga vad man vill om Peter. men svetsa plast kunde han.
PP pool pooldream 3.5 x 7.0 ,hydro-pro 10kwh, pooltak dallas melini klarglas, sharkvac poolrobbot.

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Pooldream
« Svar #13 skrivet: november 09, 2016, 13:43:59:59 »
Här kommer en riktig solskenshistoria och ett bevis på att det finns ärlighet i världen. Jag skrev tidigare om Peter Wohlgemuth som konkursade efter att jag betalat en (alltför) stor handpenning på hans PP-pool. Vi har haft sporadisk kontakt under dom dryga två åren som nu gått. Jag har tjatat, hotat, bönat och bett, varit förbannad. Han har hela tiden sagt till mig att vänta, jag kommer att komma tillbaka, det är bara kaos nu och det tar tid för mig att komma på fötter igen. Han drabbades samtidigt av en privat tragedi. Visst, säkert, det är bara massa ord som låter bra, har jag tänkt.

Men, nyligen hör Peter av sig till mig och säger att han vill försöka ställa allt till rätta. Han lovar att leverera en komplett pool med tekniktunna inom ett par veckor. Jag har inget att förlora, men tvivlar fortfarande. Men allt dyker upp som lovat! Jag har fått allt till ett oslagbart pris - fantastiskt! Komplett tekniktunna med UV-lampa, en superfin PP-pool med inbyggd hörntrappa. Peter har varit på plats och hjälpt mig med kranbilslyftet och allt eftermontage av kopplingar, slangar mm.

Han vill gärna komma igång igen med tillverkningen i en lagom takt. Inga mera stora handpenningar från kunden. Betalning efter leverans är det som gäller. Helt otroligt bra slut på en ganska jobbig resa. Fantastiskt stort att komma tillbaka på detta sätt! Jag skriver detta för att jag tycker att Peter förtjänar en ny chans, grejerna som han levererar är superfina och jag känner att jag litar på honom igen. Jag har sett två till pooler som han har levererat i mitt närområde. Det går bra att kontakta mig som bevis på att denna historia verkligen är på riktigt (jag får nästan nypa mig själv i armen). Hör av er om ni vill veta något mera. Till våren väntar det roliga arbetet med att göra allt fint med altandäck osv ;-)
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag