CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Luxlama Professional - Höja värmen i poolen.  (läst 4552 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gustav94

Luxlama Professional - Höja värmen i poolen.
« skrivet: augusti 22, 2015, 11:17:14:14 »
Hej
Har en luft värmepump (LUXLAMA Professional LX05HP) som nu varit på i ca ett dygn.
Original temperaturen i vår pool var 21C och nu efter ett dygn så har inget hänt..
Vi har för övrigt pooltak och vår pool är ca 3x6x1,40.

Bruksanvisningen var av absolut lägsta klass och jag undrar helt enkelt hur jag höjer värmen i pollen snabbast?
Har ju försökt att läsa mig till det men finner ingen riktig info i hur jag ökar värmen?
Hjälp en förvirrad kille som inte kan några termer och bara vill veta vilka knappar han ska trycka på..   

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Luxlama Professional - Höja värmen i poolen.
« Svar #1 skrivet: augusti 22, 2015, 12:52:51:51 »
Ja, den manualen är ett skämt. Det går nästan att gissa hur man gör om du läser på sidan 8 i manualen.

Har du provat så här:

Tryck på andra knappen från höger längst ner i 5 sekunder för att komma till inställningarna.
Håll inne båda knapparna pil upp och pil ner i 5 sekunder.
Tryck på andra knappen från höger igen. Jag gissar att den kommer att bläddra mellan parametrarna numrerade från 0 till A enligt tabellen på sidan 13.
Om man väntar i 8 sekunder så ska den landa på parameter 0 som är vattentemperaturen.
Därefter ska det gå att justera önskad temperatur med pilknapparna.

Fungerar inte det så kontakta försäljaren och kräv att få en begriplig manual samt att han förklarar hur du gör.

Det är dessutom bra att veta hur du får värmepumpen att återgå till de ursprungliga inställningarna (kallas fabriksinställningar) då det har hänt att visa VP hamnat i något knasigt läge med helt fel inställningar på flera parametrar.

XXXXXXXX som är generalagent för bl a Luxlama brukar hänga här och göra reklam för sina produkter. Här finns ett utmärkt tillfälle för XXXXX att göra en insats.

Jag brukar alltid rekommendera att ladda ner manualen och läsa igenom den före köp av alla icke triviala produkter. Om alla gjorde så skulle det inte säljas många Luxlama!

Admin: (Personuppgift raderad i enlighet med GDPR)
« Senast ändrad: oktober 22, 2020, 09:13:08:08 av Rickard »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Mickelin

SV: Luxlama Professional - Höja värmen i poolen.
« Svar #2 skrivet: augusti 22, 2015, 19:10:01:01 »
Det verkar som om många fabrikat har samma styrsystem och utgår från samma manual, mer eller mindre bra översatt. Luxlamas är den sämsta jag sett. Kolla in denna istället, den är i alla fall begriplig:
http://www.poolklor.com/Bevo_HYDRO%20svensk%20manual.pdf

Utloggad TommyC

SV: Luxlama Professional - Höja värmen i poolen.
« Svar #3 skrivet: september 05, 2015, 10:12:44:44 »
XXXXX, hur går det med manualen? Kommer det en begriplig snart?
« Senast ändrad: oktober 22, 2020, 09:13:40:40 av Rickard »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Poolersw

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 569
  • Total likes: 63
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Luxlama Professional - Höja värmen i poolen.
« Svar #4 skrivet: september 05, 2015, 14:27:14:14 »
 >:(
Jag har också begärt att få en riktig manual som Poolteam, samt att jag ställde en direkt fråga.
Dom bara hänvisade till den superdåliga manualen som jag fått tidigare.....2:a gången jag frågade svarade dom inte ens.

Thermopool 9x4.60m i hela block med egendesignad trappa på långsidan, invändigt plastad med Vinylester samt NPG topcoat BUFA swim.
Pump Speck Badu 90/15  1.3hk
Sandfilter Mega Nordic 625  150kg sand
3 Astral inlopp/2 Astral skimmer
Belysning  Astral 2x300w samt 2x50w i trappan
Saltvattenklorinator Zodiac Tri 18 PRO
Jetswim 5.5 hk
Granitsarg från Kina.
Värmer med Luxlama 12 kW Icebreaker
Pooltak i 4 mm Makrolon med måsvingedörr på mittensektionen.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9663.0

Utloggad TommyC

SV: Luxlama Professional - Höja värmen i poolen.
« Svar #5 skrivet: september 06, 2015, 10:26:50:50 »
Nöjda kunder kommer tillbaka. De missnöjda handlar någon annanstans nästa gång.  >ohno>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag