Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: JF Liner  (läst 4603 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad walltorp

JF Liner
« skrivet: maj 23, 2012, 07:15:03:03 »
Hej,

Jag hoppas kunna montera min JF storpool i helgen. Men jag läste på forumet att det inte är helt självklart åt vilket håll Linern ska monteras. Det ska finnas en blank och en "strävare" yta. Vilken ska vara ned mot marken?

Tack på förhand!

Mvh Håkan

Poolgiganten

Utloggad Zaphod

SV: JF Liner
« Svar #1 skrivet: maj 24, 2012, 22:03:34:34 »
Var ute och kännde på min liner nu, den släta sidan skall vara mot poolväggen och den grövre är den du kommer att gå på när du letar efter din mobil som du "råkat" tappa i vattnet :)

//
Lars
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad walltorp

SV: JF Liner
« Svar #2 skrivet: maj 25, 2012, 10:22:33:33 »
Hej,

Perfekt, tackar för hjälpen!  :-)

Mvh Håkan

Utloggad Erica

SV: JF Liner
« Svar #3 skrivet: maj 25, 2012, 11:26:03:03 »
Var ute och kännde på min liner nu, den släta sidan skall vara mot poolväggen och den grövre är den du kommer att gå på när du letar efter din mobil som du "råkat" tappa i vattnet :)

//
Lars

Mobiler är ju sällan vattentäta (finns men de är jättedyra), men det kan gå att rädda dem även om de blivit blöta, förutsatt då att det inte är saltvatten för då är det nog helt kört. Vi hade en grupp tonåringar här som vid en fest knuffade i varandra och där de inte tänkt sig för utan en av dem hade en mobil i fickan. Men man tog blixtsnabbt ur batteriet, torkade den sedan i flera dagar i lämplig värme och fick den faktiskt att fungera sedan.

Utloggad walltorp

SV: JF Liner
« Svar #4 skrivet: maj 25, 2012, 20:44:03:03 »
Hehe, tack det känns tryggt. Men jag ska nog försöka låta bli att tappa mobilen i vattnet ändå.  :-)

Tackar för era svar!

Trevlig helg!

Mvh Håkan

Utloggad Micket

SV: JF Liner
« Svar #5 skrivet: maj 28, 2012, 23:18:49:49 »
Tjena, jag skulle nog slå en signal till JF och fråga för säkerhets skull. Åt mig är det tvärs om: släta det man går/står på och den "microräfflade" ytan är vänd mot poolväggen/marken. Skulle bli mäkta förvånad om den skrovliga/microräfflade ytan verkligen ska vara mot vattnet. Det går mot all (min..) logik. T.ex. borde det innebära att det samlas smuts lättare med den ytan mot vattnet. När man vecklar upp linern är det dessutom mer naturligt att ha den skrovliga vänd mot marken då den är packad så.

Men som sagt, slå dom en signal. Att tro är att inte veta... och tro tycks vi alla göra. Har du redan monterat den så ring inte... ;)
Micke

Utloggad gadden

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 648
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Lås- & Larmtekniker @ Elajo Elteknik AB
    • Visa profil
SV: JF Liner
« Svar #6 skrivet: maj 30, 2012, 20:35:30:30 »
Jag monterade min liner nyligen och kollade väldigt noga hur det kunde vara tänkt att ha den då denna fråga kommit upp tidigare.

Enligt mig så föll det sig naturligt att det var den "sträva" sidan som skulle vara in i poolen. Linern var packad så och eftersom den är formsvetsad så hade man fått vända ut och in på den för att få den åt andra hållet. Dessutom var de svetsarna finare på den sträva sidan.
J&F Storpool 7.3x3.6m
75kg Sandfilter
Bergvärme Nibe 1245-8 + Pool40
VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 70kW Standard
Walu Evolution Translucent Blue Safety Cover
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Bor: Åtvidaberg

Utloggad stranden72

SV: JF Liner
« Svar #7 skrivet: juni 18, 2012, 18:06:17:17 »
Har ringt till jf o frågat. Spelar ingen roll vilken man tar utåt. En utseendefråga. Sträva är lite svårare att göra ren  men är inte lika hal som den släta!

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: JF Liner
« Svar #8 skrivet: juni 18, 2012, 18:35:14:14 »
Enligt mig så föll det sig naturligt att det var den "sträva" sidan som skulle vara in i poolen. Linern var packad så och eftersom den är formsvetsad så hade man fått vända ut och in på den för att få den åt andra hållet. Dessutom var de svetsarna finare på den sträva sidan.

Det blir svetsskarvarna som bestämmer annars får man smutsfickor, dvs då blir det den sträva sida inåt. Egentligen borde det vara släta sidan inåt poolen och att linern var anpassad för stödbenen för att undvika veck, men det förbättringen lär vi väl aldrig se från JoF.

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag