CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa  (läst 82655 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #60 skrivet: september 13, 2009, 20:41:10:10 »
======
Dag 28
Har som sagt mest badat i helgen... i 30 graders vattentemp  :D ... men lite jobb har vi hunnit med också, bla planterat om lite bladväxter (bambu och ormhassel) som växt för nära poolen, med risk att det skräpar ner. Har även försökt plocka allt skräp vi "producerat" på sistonde,... märkte att jag skapat en egen soptipp hemma på gräsmattan... :o

Har även tagit mig i kragen och "silikonat" nedre kanten (insida och utsida) av pooltaket såsom instruktion föreskriver. Har tagit åt mig vad nån annan skrev här tidigare om "krasse-odling" i kanten pga utebliven tätning. :)

Sen har jag snickrat lite mer på teknikhuset, börjar få ordning därinne också, (bifogar bild), ska bara göra 2 dörrar till veckan.
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Poolgiganten

Utloggad Racing

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #61 skrivet: september 14, 2009, 09:34:24:24 »
 O0 O0 O0
Supersnyggt.

Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #62 skrivet: maj 23, 2010, 22:57:24:24 »
J-lar vad skönt med poooooool!!  >rulla<
Här badas det för fullt i 30 grader. Ungarna uppskattar, frugan uppskattar, och själv är jag rätt nöjd också  <sol>

Snart det mesta på plats, lite småsaker återstår, tex uteduschen och intrim med jet-streamen. Men vad skönt att vi började med poolen i höstas, så det är klart till badsäsongen iår.
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad Racing

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #63 skrivet: maj 23, 2010, 23:12:32:32 »
Snygg blandning av sten och trä, lättar upp intrycket. SEr verkligen inbjudande ut.
Vad är en ormhassel? Samma som trollhassel?
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #64 skrivet: maj 23, 2010, 23:17:55:55 »
 O0
Kan bara hålla med mr.racing super snyggt, jag gillar verkligen blandningen mellan sten och trä.
spången ut till sol däcket är mycket läcker. <sol>
/Johan
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #65 skrivet: maj 23, 2010, 23:22:51:51 »
O0
Kan bara hålla med mr.racing super snyggt, jag gillar verkligen blandningen mellan sten och trä.
spången ut till sol däcket är mycket läcker. <sol>
/Johan

Och den vita dekorstenen, mkt snyggt O0
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #66 skrivet: maj 23, 2010, 23:41:23:23 »
Snygg blandning av sten och trä, lättar upp intrycket. SEr verkligen inbjudande ut.
Vad är en ormhassel? Samma som trollhassel?

Tackar. vad tvungen att lägga lite sten runt om, har redan ca 100 m2 med trä-golv i trädgården, bli lite mycket liksom .... men gillar den vita markstenen jag fick ta på.

Vi menar säkert samma, men en snurrig variant av hassel  :) se bild här på den hassel jag flyttade. http://www.odlabarr.se/index.php/komplement-till-dina-barr/ormhassel
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #67 skrivet: maj 23, 2010, 23:49:22:22 »
Med så glada tillrop får jag väl bjussa på några bilder till då, hmm, mina skor skymtar visst också  :).

(vita markstenen är marmorkross vit i storlek 11-16, förstås med markduk/geotextil > klass 2 under)
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #68 skrivet: maj 24, 2010, 06:59:42:42 »
Verkligen trevliga bilder rsjowa! Någon är trädgårdsarkitekt i bekantskapskretsen det är helt klart det :)
Detta är ett poolområde helt i min smak, men är för lat för att åstadkomma/underhålla.
Skitsnyggt i all sin komplexitet 8)
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #69 skrivet: maj 24, 2010, 09:07:10:10 »
Verkligen trevliga bilder rsjowa! Någon är trädgårdsarkitekt i bekantskapskretsen det är helt klart det :)
Detta är ett poolområde helt i min smak, men är för lat för att åstadkomma/underhålla.
Skitsnyggt i all sin komplexitet 8)

Tack  :)

Jo, jag inser att det ser lite komplext ut nu när jag tittar på bilderna, men det känns inte så kluttrigt på plats  :). Men det mesta är spunnet ur framförallt funktionella krav faktiskt. Dvs, hålla boll-lek odyl en bit ifrån inglasat uterum & pooltak + att jag lagt markduk (som används i motorvägsbyggen) under den mesta av krossad sten, just av den anledningen att jag inte ska ha nåt underhåll. Så stenrabatterna är mer av buffertzon. Sen valt barrbäxter företrädesvis för att minimera skötsel och underhåll. Dessa växter klarar sig under misserabla förhållanden  >:D ... dom kan bli riktigt fina när dom ser så där plågade ut... tänk bonsii-träd som man böjer och bråkar med...

--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag