CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa  (läst 82661 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #40 skrivet: augusti 28, 2009, 18:23:20:20 »
Man undrar varför man själv valde lecablock  <hmm> när man ser hur snabbt du får upp din pool.
Ser bra ut  O0

Tack, det känns rätt bra idag!  :)

Du kan däremot glädja dig med att livslängden på din pool säkerligen överstiger min, och så får du ju möjlighet till många fler gratis träningspass under monteringstiden också...  ;) (du vet, jag skulle egentligen velat köra på en lecapool men valde initialt bort det pga alla jobbtimmar som jag misstänker ligger bakom en fin lecapool ... :D)
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Poolgiganten

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #41 skrivet: augusti 28, 2009, 18:28:24:24 »
Varför fyller du med varmvatten när du ska ha en värmepump?

Kanske för att linerna ska bli smidigare och på så sätt få bort en del veck.

Självklart är det som utopiazz säger, linern är ju rätt stel när den är kall. Man bör nog hålla linern inomhus 2 dagar innan man monterar den för att den ska hålla en inte all för kall temperatur.

Sen körde jag ut mina ca 300 liter varmvatten (blandat till 38 grader förstås) i botten, detta mjukar upp fint man ökar sannolikheten att alla veck enkelt slätas ut, och att linern lägger sig till rätta exakt på rätt ställe.  :)
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad utopiazz

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #42 skrivet: augusti 28, 2009, 19:50:39:39 »
Sen körde jag ut mina ca 300 liter varmvatten (blandat till 38 grader förstås) i botten, detta mjukar upp fint man ökar sannolikheten att alla veck enkelt slätas ut, och att linern lägger sig till rätta exakt på rätt ställe.  :)

Vi fick det angenäma problemet att det blev för varmt i solen. Det gick inte att ta i linern utan att riskera brännskador i solskenet. Lösningen var att fylla på med 5cm vatten för att kyla ner linern något

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #43 skrivet: augusti 28, 2009, 21:22:52:52 »
=======
Dag 13
Idag har det hänt en hel del,... förutom att det regnat fantastiskt mkt...

Första bilden är från morgonen. Haft slangen i hela natten. Fyller visst 4 cm/timme. Går snabbare när jag har 2 slangar i.

Sen har vi kopplat in de flesta anslutningarna, och börjat återfylla. Kapslat in 12-16-singel som ska vara det dränerande materialet i fiberduk. Ovanpå detta läger jag delvis lite bärlager (0-40), men framförallt stenmjöl. Sen har jag hunnit padda en del, men inte nära långsidan på poolen dock.

Vi råkade ut för en fadäs... för ett ögonblick kom grävaren för nära poolkanten när han skulle skicka över stenmjöl till motstående sida; och vips hade långsidan åkt in 3-4 cm  >:(  >:(

Så, vad gör man, ... jo, såklart börja gräva upp hela sidan igen, rätta upp, samt sätta några reglar över så inga fortsatta problem uppstår. Gick rätt bra trots allt. Har återfyllt efter detta och det ser bra ut igen.

Nu på kvällen är poolen fylld, tog ca 28 timmar för oss.
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad Racing

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #44 skrivet: augusti 28, 2009, 21:27:01:01 »
Skälet till att jag valde leca var inte livslängd utan mer estestika krav  ;) , jag ville ha en romantrappa som var klädd med samma liner som poolen därav mitt val att själv svetsa med alkorplan. Men tid tar det  :P
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #45 skrivet: september 04, 2009, 21:17:41:41 »
=======
dag 19
Ååååå, efter en evighet (6 dagar) har äntligen min poolmontör jag anlitat kopplat in pumpen med reningen samt VP (hade lika bra kunnat gjort det själv, men han hade nog blivit sur om jag dragit av från det pris vi kommit överens om då....  ;D). Poolen har stått i snart en vecka med vatten i, ... men han har dragit fötterna efter sig innan han slutligen kom och kopplade in det väsentliga idag. Äntligen! ... min tanke är att försöka köra igång med lite värme denna vecka (trots spöregn) och se så allt fungerar.

Imorgon ska jag lägga lite stora marksten som jag ska fästa skenorna till pooltaket i. hoppas det inte fortsätter regna... Jag har bestämt mig för att inte gjuta under skenorna som jag först var inne på. Istället lägger jag ca 68 st fyrkantiga sten (190 * 390 * 140) per poolsida. På dessa skruvar jag skenorna. Då räknar jag med att det blir en stadigvarande lösning och inte en temporär. Resten av marksten kommer på till vårkanten... har dock hyrt en 50 kg's plattvibrator (padda) från ramirent som jag ska jämna till marken med. Den är så lätt (+ att jag satt reglar mellan långsidorna på poolen) så jag räknar med att ingen långsida trycks in av paddan ...  :D

Under veckan har jag fyllt med stenmjöl odyl samt snickrat lite på "teknikhuset". Kommer nog lite bilder under helgen hoppas jag.
« Senast ändrad: september 05, 2009, 20:26:00:00 av rsjowa »
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #46 skrivet: september 05, 2009, 07:50:05:05 »
Det ser mycket snyggt ut.
Mosaik liner och trappan ser mycket trevligt ut.  O0
Det skall bli roligt att se det klart.
Blir det bad i år??
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #47 skrivet: september 05, 2009, 20:29:41:41 »
Det ser mycket snyggt ut.
Mosaik liner och trappan ser mycket trevligt ut.  O0
Det skall bli roligt att se det klart.
Blir det bad i år??

Tack... allt känns bra. Startade VP igår, det var då ca 16 grader i poolen, nu ca 30 timmar senare har det gått upp till 20 grader. Vill ju provköra allt innan vinterstängning. Saltgenerator och jetstream är dock inte inkopplat ännu, hoppas det blir i övermorgon. Ska imorgon slänga i 150 kg salt i poolen.  :D

Tror säkert det blir bad, kidsen tjatar en hel del och dom är väldigt motiverade  ;D

--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #48 skrivet: september 05, 2009, 20:33:35:35 »
=======
Dag 20
Har som sagt köpt "mursten" från byggmax som jag ska fästa skenorna i, och resten av markstenen ska jag lägga nästa år. Har mest mätt höjder och "paddat" idag försiktigt med min 50kgs plattvibrator. Har även hunnit med att lägga ut en jämn och fin rad med sten som jag ska borra fast skenorna till mitt Klasik C tak... är sååå sugen på att få upp taket nu.
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad Daphne

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #49 skrivet: september 05, 2009, 21:22:23:23 »
Ser bra ut  O0,
Tror säkert det blir ett och annat bad  och inte bara av barnen, även om de onekligen har sett badsugna ut på korten. Taket kommer bara att förhöja det hela ännu mer!
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag