CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rostskyddsmåla poolen invändigt?  (läst 2574 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
Rostskyddsmåla poolen invändigt?
« skrivet: juli 18, 2010, 22:13:49:49 »
Någon som har rostskyddsmålat poolsargen innan montering av linern?

Då vi har många kvm poolsarg skulle jag helst vilja rolla hela insidan. Frågan är: MED VAD?

TIPS?

Jag hoppas på detta sätt få några extra års livslängd på vår pool....

I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Poolgiganten

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Rostskyddsmåla poolen invändigt?
« Svar #1 skrivet: juli 18, 2010, 22:28:23:23 »
Du behöver inte rostskyddsmåla hela plåten, den är ordentligt skyddad. Mycket sällsynt att rostangrepp kommer på en stor yta.  Det är kanterna kring inlopp, skimmer o lampa som behöver förstärkas. Även nedre delen av plåten mot skenan behöver skyddas då den skadas/repas vid montage. Själv körde jag men carosol rostkydds medel för hålrum nere på skenan (15-20cm upp på in/utsida) o vanligt rostskyddsfärg runtom hålen i plåten om jag minns helt rätt...

/ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Rostskyddsmåla poolen invändigt?
« Svar #2 skrivet: juli 19, 2010, 05:57:55:55 »
Jag läste om någon vars liner hade fått ett hål som inte upptäcktes. Den plåtsargen var upprostad och poolen klar för kassering...

Det var det jag tänkte på... kanske lika bra att rostskyddsmåla hela poolen utifall att det blir framtida läckage genom linern...
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Rostskyddsmåla poolen invändigt?
« Svar #3 skrivet: juli 19, 2010, 10:30:14:14 »
Ser absolut ingen fördel att lägga på något ytterligare lager av "skydd".

Risken är nog större att den nuvarande och din pålagda rostskydd motarbetar varandra och i värsta fall käkar din "pårollade" (skall sprutas på eg) behandling upp den befintliga och på så sätt frilägger plåten...huuuga.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag