VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Val av material för bygg av en thermopool  (läst 932 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nicke01

Val av material för bygg av en thermopool
« skrivet: september 13, 2021, 21:53:12:12 »
Hej
Är i farten och anlägger en pool på tomten det blir en thermopool av någon sort så mycket vet jag.
Sprängning samt avvägning är snart klart så dax för platta.
Här läst på forumet att hård insida är att rekommendera.
Men min första fråga är då vad för leverantör av blocken är att rekommendera?
Bör man köpa liner av samma firma eller vad rekommenderas där?
Sedan till inlopp mm. Rostfritt eller plast? Antar självklart att rostfritt är bättre men försvarar det skillnad i pris?
Poolen är fristående (självbärande). Altan ovanför men möjlighet att komma runt den på undersidan. Var iaf tanken.
Tack på förhand
Niclas

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Val av material för bygg av en thermopool
« Svar #1 skrivet: september 15, 2021, 09:57:31:31 »
Hej
Är i farten och anlägger en pool på tomten det blir en thermopool av någon sort så mycket vet jag.
Sprängning samt avvägning är snart klart så dax för platta.
Här läst på forumet att hård insida är att rekommendera.
Men min första fråga är då vad för leverantör av blocken är att rekommendera?
Bör man köpa liner av samma firma eller vad rekommenderas där?
Sedan till inlopp mm. Rostfritt eller plast? Antar självklart att rostfritt är bättre men försvarar det skillnad i pris?
Poolen är fristående (självbärande). Altan ovanför men möjlighet att komma runt den på undersidan. Var iaf tanken.
Tack på förhand
Niclas

Både poolstor och poolgiganten har nya thermoblock som är hårda på insdian. även tjällden har det du eftersöker och samtliga går att ha som fristående med kontreforer beroende på storlek.
rostfritt eller plast är beroende på om du ska köra saltklorinator eller ej. utöver det är det mest tycke och smak, självklart har rostfritt en teoretisk bättre livslängd
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan