Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ännu en entusiast.Bilder och poolbyggarromantik. Finns det aldrig problem? Jodå!  (läst 41283 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zooo

Tack Fia!

Igår kväll när jag tog ett bad lade poolpumpen av. Tvärdog. Det visade sig att poolpumpen bränt säkringen i elcentralen.
Det visade sig också, när jag monterat isär pumpen, att sanden jag sög upp gjort att impellern satt fast. Sköljning av alla delar och återmontering ledde bara till att säkringen brann igen... <hmm> <hmm>
Demontering igen och konstaterande att jag monterat en del felaktigt så att den låste impellern  >ohno>
Montering på nytt och denna gång gick den som den ska. Tack och lov hade inte pumpen skadats på något sätt.

Idag har värmen fortsatt och soltäcket har värmt vattnet till hela 24 grader!!!  8)
Så hela familjen tog ett kollektivt bad på eftermiddagen. Fantastisk dag!!
Helt underbart med egen pool !! <antman> <antman> <antman>

Nu vill hustrun att jag bygger pooldäck...snabbt!!

Tog en titt i Biddas tråd...man får svåra komplex... <help>  Helt otroligt!!!

Over og ut!

Cranpool rund 4,60 x 1,32 djup
Pahlén Maxitemp 51

Poolgiganten

Utloggad zooo

Igår kväll, när hustrun och jag tog ett dopp i ljuset av poolbelysningen ( O0 ) gick pumpen sönder igen... :(  Blev kolsvart då säkringen gick...
Kontaktade leverantören (Transmekano) som byter ut den.  O0 Bra sevice!!

Funderar just nu på hur jag ska bygga pooldäcket...
Ska börja regla idag och möjligen slå ner några stolphållare i marken (som är stenhård).
Är det någon som har några goda råd i samband med detta så tar jag mycket tacksamt emot dem.  :D

Men först ett dopp !!!  O0 O0 O0 O0

TjolaHOPP!

Cranpool rund 4,60 x 1,32 djup
Pahlén Maxitemp 51

Utloggad zooo

Nytt i regnet är att soltäcke är en bra värmehållare. På två dagar med regn har temperaturen sjunkit med bara en grad i poolen, från 24 till 23 grader.
Jag har fått revidera mina tankar om att pumpen skulle vara trasig. När jag skulle koppla in belysningen igår tillsammans med pumpen i ett grenuttag som sitter på en förlängningssladd så började det ryka högst betänkligt från grenuttaget...och sen gick säkringen.  <hmm>
Alltså visar det sig att det kan vara ett överslag i grenuttaget och inte i pumpen. Hmmm....
Ok, grenuttag till sopstationen, pump inkopplas direkt till uttaget...och har nu gått utan problem i över ett dygn...
Så bra då !!! Jag meddelade Transmekano detta.
Om ni nu trodde att inget mer kunde hända så trodde ni helt fel!
Jag ska ju byga ut altanen över poolen och började igår att ta bort ett räcke som vätter mot poolen. Jag använde en typ av gummi-/plasthammare och slog loss spjälorna ur räcket. Det gick mycket bra ända tills jag skulle ta loss sista spjälan...
Jag tog i med hammaren och klappade till. Sedan lossnade hammarhuvudet från skaftet  <hmm> och for som en projektil rakt på ...ja, tro det eller ej: Rakt på sandfiltret och slog av manometern från ventilen!!  ??? ???
Jag skulle inte kunna träffa den om jag så siktade på den !! Det sprutade vatten och jag skyndade mig att slå av pumpen.
Beställde en ny manometer och hämtade en nippel för att skruva i manometerns ställe så länge.
Vad kommer härnäst??? <dontkn>
Någon sa att jag borde lyda "tecknen": Jag kanske inte ska ha en pool??
Over and out.
Cranpool rund 4,60 x 1,32 djup
Pahlén Maxitemp 51

Utloggad Fia

Vilken otur du har!!! Hoppas det vänder!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
Du får verkligen vara med om mycket oväntade saker. Men du ska se att turen kommer att vända. Frågan är bara när?
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad Fia

Hej Zooo.
Har det blivit något pooldäck? Hoppas oturen har vänt!!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
........Tog en titt i Biddas tråd...man får svåra komplex... <help>  Helt otroligt!........

Håper du kom i mål med trall og bilder er klart ønskelig :)

Utloggad Andreas O

Hej där!

En liten fråga bara: Vart har du köpt Trappan/Stegan till poolen.
Den vi har till våran är inget vidare.
Mvh Andreas

Utloggad Fia

« Senast ändrad: juli 06, 2008, 18:14:04:04 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
Hej där!

En liten fråga bara: Vart har du köpt Trappan/Stegan till poolen.
Den vi har till våran är inget vidare.
Mvh Andreas

Hej Andreas, och Fia,

Den trappan har jag haft i två år nu snart och den är kanon. Fast jag såg att priset hade gått upp rejält. Jag gav 2800:- för den hos Transmekano!

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag