CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Få vatten hemlevererat?  (läst 13889 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Totte_P

Få vatten hemlevererat?
« skrivet: juni 08, 2007, 07:45:56:56 »
Undrar ifall någon vet vart man kan vända sig för att få vatten hemlevererat inom Östra Göinge-, Kristianstads-, eller Hässleholms kommun?
Vi bor ute på en gård med egen brunn och vet inte säkert ifall vi kan fylla vår pool (12000 liter) med denna brunn utan att den sinar  ??? Vi har hästar och får så vi kan inte riskera att tömma brunnen eftersom vatten måste finnas till dom också. Så, finns där någon vänlig här som kan tipsa om vart vi kan vända oss för att få vatten levererat hem? Är också relativt nyinflyttade så vi känner inga bönder man kanske kunde bett om hjälp.

Tackar på förhand!

Totte_P

Poolgiganten

Utloggad lillan

SV: Få vatten hemlevererat?
« Svar #1 skrivet: juni 08, 2007, 08:15:20:20 »
Hör med brandkåren - de brukar ha möjlighet att leverera vatten till pool och brukar (så vitt jag vet) debitera enligt timtaxa. Jag vet inte om det är olika i olika delar av landet, men jag vet de som använt brandkåren för att snabbt fylla. Med deras tankbil går det dessutom ganska snabbt. Beroende på poolstorlek och volym i deras vattenbil kanske de måste åka 2-3 ggr så jag gissar att avståndet till var de kan hämta vatten är det som påverkar priset förutom hur långt bort de befinner sig från där du bor. Det är värt att kolla upp i alla fall.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Få vatten hemlevererat?
« Svar #2 skrivet: juni 08, 2007, 08:38:22:22 »
Hejsan!
Jag har precis nu beställt vatten från miljöhanteringen i stan, dom kör ut vatten, den tankbil som kommer har 10000 liter vatten med sig så det lär väl bli 4 vändor till oss, så till dig en vända sedan kanske resten kan fyllas på från egen kran. Kostnaden är för vår del 1000:- per timme, tar ca 3 timmar att fylla.
Vi kollade med brandkåren men här gör dom inget sådant längre.

Lycka till!
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Utloggad Totte_P

SV: Få vatten hemlevererat?
« Svar #3 skrivet: juni 08, 2007, 08:54:14:14 »
Jag får väl prova att höra med brandkåren och hoppas på det bästa :)

Var får jag tag på miljöhanteringen? Har sökt inne på både Kristianstads- och Östra Göinge Kommuns hemsidor men hittar inget om det :(

Och just det; tack för era svar :)

Totte_P

Utloggad utopiazz

SV: Få vatten hemlevererat?
« Svar #4 skrivet: juni 08, 2007, 09:20:56:56 »
Ring kommunens växel. Dom har oftast örnkoll på vem som gör vad.

Utloggad Totte_P

SV: Få vatten hemlevererat?
« Svar #5 skrivet: juni 08, 2007, 10:04:26:26 »
Så, fick tag på brandkåren, men dom kör inte ut längre  >ohno>

Men jag fick tipset om ett åkeri som kör ut vatten så jag ringde dom och det är inga problem, men någon prisuppgift hade han inte så han skulle ringa tillbaka senare. Får man väl hoppas det löser sig nu då  :)


Utloggad Totte_P

SV: Få vatten hemlevererat?
« Svar #6 skrivet: juni 13, 2007, 13:52:23:23 »
Så, nu har jag fått en prisuppgift: 500 kr för 10 kubik vatten, samt 350 kr i timmen vill åkeriet ha. Deras tankbil har dock ingen pump så det är självtryck som gäller så exakt tid för att få ut 10 kubik vatten är lite svårt att säg och beror på hur lågt poolen står i förhållande till tankbilen samt hur lång slang som behövs användas. Runt 2000 kr trodde dom att det skulle kunna ligga på.

Nå, slipper i alla fall riskera vår egen brunn :)

Totte_P

metarfor

  • Gäst
metarfor
SV: Få vatten hemlevererat?
« Svar #7 skrivet: augusti 07, 2013, 14:33:45:45 »
Så, nu har jag fått en prisuppgift: 500 kr för 10 kubik vatten, samt 350 kr i timmen vill åkeriet ha. Deras tankbil har dock ingen pump så det är självtryck som gäller så exakt tid för att få ut 10 kubik vatten är lite svårt att säg och beror på hur lågt poolen står i förhållande till tankbilen samt hur lång slang som behövs användas. Runt 2000 kr trodde dom att det skulle kunna ligga på.

Nå, slipper i alla fall riskera vår egen brunn :)

Totte_P

vad heter det åkeriet jag har samma problem

Utloggad MathiasS

SV: Få vatten hemlevererat?
« Svar #8 skrivet: augusti 07, 2013, 21:34:47:47 »
Det lät som ett väldigt bra pris!
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Mopsen81

  • Gäst
Mopsen81
SV: Få vatten hemlevererat?
« Svar #9 skrivet: maj 30, 2018, 10:24:15:15 »
Hej

Vilket åkeri använde du? eller har du andra tips ? snart dax för oss att fylla poolen

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag