VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Foto på teknikrum / pumprum.  (läst 18027 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Foto på teknikrum / pumprum.
« Svar #10 skrivet: juli 31, 2012, 18:44:08:08 »
Tack för alla bra påpekanden.
Jag ska nu sätta i ett extra hål för en fläkt om det skulle behövas. 

Vet inte om jag ska göra dold eldragning. Känns lite som överkurs... ;)

Jag ska gjuta väggarna på fredag.

Du kan ju fundera över att använda pumpens egen fläkt för ventilation, det har jag gjort mha lite spiroslang som blev över vid montage av en köksfläkt. I så fall blir det enklast med en luftkanal på utsidan, ger också kylning av luften från omgivande mark, och sen horisontellt in till pumpens fläktsida. Detta kräver ju naturligtvis även ett högt placarat utlopp (med självdrag) för varm luft :).

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad Nordman

SV: Foto på teknikrum / pumprum.
« Svar #11 skrivet: juli 31, 2012, 19:06:02:02 »
Du kan ju fundera över att använda pumpens egen fläkt för ventilation, det har jag gjort mha lite spiroslang som blev över vid montage av en köksfläkt. I så fall blir det enklast med en luftkanal på utsidan, ger också kylning av luften från omgivande mark, och sen horisontellt in till pumpens fläktsida. Detta kräver ju naturligtvis även ett högt placarat utlopp (med självdrag) för varm luft :).

/Housedad

Smart att använda fläkten på pumpen. Då får man förhoppningsvis svalare luft utifrån än det som är i pumprummet.
Du har ingen bild att dela med dig av?  :)
Min byggtråd:
www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7174.0
Thermopool 8x4 med hörntrappa mm

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Foto på teknikrum / pumprum.
« Svar #12 skrivet: augusti 01, 2012, 13:26:09:09 »
Hej,

Här kommer en nytagen bild. Det är lite trångt bakom vårt filter, men du ser principen.
En plåtdetalj för övergång mellan spirorör sitter trädd över pumpens platshuv, hålls med lite silvertejp :)
Du hittar säkert en som passar jagom på din pump, eller om du skall köpa sprioslang ta en dimension som passar direkt på pumpen. I andra ändan är den en vanlig tallriksventil och ett platsbeslag som övergång till slangen.

/Housedad

9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag