CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa  (läst 82524 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #30 skrivet: augusti 27, 2009, 22:05:42:42 »
======
Dag 9

Väggisolering på plats. Valde att lägga till 7 cm tjocklek, frigolit som har en sorts tjärbehandlad yta som tydligen ska hålla vatten borta.
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Poolgiganten

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #31 skrivet: augusti 27, 2009, 22:10:04:04 »
=======
dag 11


En del elektrikerjobb gjort idag. Men framförallt har vi tagit hål och monterat in inlopp, utlopp, jetstream, lampor.

Vi har även efter viss diskussion valt att fälla in snäpp-in-listerna. Se detalj på bilden nedan. Detta vill jag gärna tro att det blir lite mindre "trumskinnskänsla" på linern tack vara detta. Normala montaget utgår jag ifrån är att man skruvar listen direkt i överkant på träskivorna. I vårt fall tog vi cirkelsågen och sågade av toppen av skivan (de översta 26 mm).... tror detta blir toppenbra finish. <antman>
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #32 skrivet: augusti 27, 2009, 22:18:42:42 »
========
Dag 12

Idag har det hänt grejor!  <antman>

Hårda markisoleringsskivor på plats. 5 cm tjocka (jackofoam, 200F). Ovanpå detta har vi gjort ett litet "expriment"  :-X   ... (då alla på forumet säger att skarvarna syns). ...dels har vi paddad bra och varit noggranna med undermaterialet. Sen lägger vi på en svart, 10 mm tjock foam (liknande som läggs under klickgolv inomhus, fast detta är tjockare och bredare). Ovanpå denna så lägger vi den traditionella gröna bottenmattan.

Vi har även spacklat och lagt cellplast (3mm) på väggarna. Dessa är stiftade med stifthammare i både övre och nedre kanten. Hoppas det ska sitta bra nu...

--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #33 skrivet: augusti 27, 2009, 22:21:59:59 »
=======
dag 12


Sen så har förstås trappan fått sig en rejäl förankring. Efter matz tips så undersökte jag detta rätt hyggligt, pratat med återförsäljare, poolmontörer samt folkpool på huvudkontoret så förstod jag att det inte behövs extrastödet/järnvariantet, utan trappen i sig blir stabil. Vi har byggt en stabil grund för den nu.

--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #34 skrivet: augusti 27, 2009, 22:29:48:48 »
=======
Dag 12

Linern (quadra blå long life) kom i fort. Vilken känsla det blir på gropen med en rejäl färgklick!  :D

Vi började för 5 timmar sen att fylla upp vatten. Vi tömde först vår varmvattenberedare på allt varmvatten för att jämna till vikningar på linern. Därefter har jag kört med två slangar, varav den ena går från duschen (smart, visste inte att ett "vanlig" plastgängad uteslangsanslutning passar om man skruvar bort duschslangen. Enklaste sättet att tömma i varmvatten.

... så nu står det och rinner i vatten,... tror jag lämnar den över natten, imorgon ska grävaren komma och vi ska börja motfylla (vi har redan motfyllt upp till regel 2, med 12-16 singel, mer än så bör man nog inte fylla upp utan att sätta reglar på poolkanten). 

* hur ska man kunna sova i natt då  <antman> <antman> *
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #35 skrivet: augusti 27, 2009, 22:36:00:00 »
Ska man säga nåt negativt så noterade jag att ställena där linern är skarvad är lite väl synliga, ... hade ju inte gjort nåt om finishen varit lite högre från folkpool här, ... ca 24 000 kr bara för linern, ... till ett sådant tilltaget pris medföljer även förväntningar från kunden, ... men det är väl precis så det ligger inom min toleransnivå.  8)
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad rsjowa

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #36 skrivet: augusti 27, 2009, 23:33:41:41 »
Jaha... 6,5 timme ... 35,5 cm vattendjup...  ::)
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad cheetah1

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #37 skrivet: augusti 28, 2009, 00:36:08:08 »
Varför fyller du med varmvatten när du ska ha en värmepump?

Utloggad utopiazz

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #38 skrivet: augusti 28, 2009, 07:30:23:23 »
Varför fyller du med varmvatten när du ska ha en värmepump?

Kanske för att linerna ska bli smidigare och på så sätt få bort en del veck.

Utloggad Racing

SV: Folkpool Classic 4 * 8 hos rsjowa
« Svar #39 skrivet: augusti 28, 2009, 11:35:54:54 »
Man undrar varför man själv valde lecablock  <hmm> när man ser hur snabbt du får upp din pool.
Ser bra ut  O0
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag