CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolstores flexipool  (läst 97981 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #130 skrivet: september 17, 2009, 18:38:26:26 »
Poolsargen är limmad.  O0
 
Jag väntar nu bara på en sista staketsektion mellan pumprum och värmepump, sedan är allt färdigt.

Nåja, jag skall nog bygga något slags avskärmning runt duschen också.
Men det kanske får vänta tills nästa år.

Det har åter varit en härlig dag. Först svampplockning en timma i skogen sedan lunch med svampmackor och därefter sol och bad.

Kan det bli bättre?

Värmepumpen får väl gå en vecka till,(det skall bli fint väder även nästa vecka) sedan stänger jag nog av den. Det blir ju kallare varje natt nu (5-6 grader i natt).

Men en härlig sommar har det varit, tack vare poolprojektet.Kan rekommendera alla med pooldrömmar att göra slag i saken.


Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad hertigen17

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 108
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Skit händer när du spelar i den djupa delen avpool
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4532.0
SV: Poolstores flexipool
« Svar #131 skrivet: september 17, 2009, 19:33:44:44 »
Ser inte helt fel att få ta sig en öl och samtidigt se sitt mästerverk.
Kanske att jag får i ordning min pool till helgen.
//Johan
Lecapool 4*8, djup 1,55 cm, med en trapp och stege.
Och en klorinator. Värmepump SHOTT 100H 10,5 KW.
Pooldammsugare Nitro 71.
############################################################################################################### 1964 - 1966 - 1967 - 1968 - 1970 - 1971 - 1972 - 1976 - 1977 - 1980 - 1993 - 1999 - 2012
Copyright på alla mina bilder.

Utloggad Fia

SV: Poolstores flexipool
« Svar #132 skrivet: september 17, 2009, 20:46:42:42 »
Det ser verkligen inbjudande ut!! <sol>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #133 skrivet: februari 15, 2010, 09:02:19:19 »
En så´n vinter!
Poolförsäljaren sa att pooltäckningen skulle funka även på vintern även om det inte var en optimal lösning.

Jag la några plank tvärs över poolen för att hjälpa till att avlasta duken mot snölasten.
Trots det sackar den betänkligt, se bilden. Man kan ju undra vad som hänt med duk och gummistroppar?

Det blir nog till att hitta förvaringsplats för vinterplåtar till nästa säsong.

Eller hur funkar de uppblåsbara täckena en sådan här vinter? Någon med erfarenhet?

Kalla hälsningar, Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad mofajenko

SV: Poolstores flexipool
« Svar #134 skrivet: februari 19, 2010, 16:58:06:06 »
Hej Dacke,

Dina bilder från sensommaren såg mycket inbjudande ut O0

Jag har ju en "uppblåst" lösning. Har ca 10-15cm snö på den och det funkar galant. Jag skottade bort snön över trappen för att kunna inspektera. Även när det blev ojämn last verkar allt funka fin fint. Lägger med en bild.

Ha det!
/Fredde

 

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #135 skrivet: mars 08, 2010, 11:44:20:20 »
Det ser ju bra ut Fredde!
Men hur blir det med mer snö? Vi har väl fått 70-80 cm i år. Och när snön smälter så rinner den ner i poolen. Kan ju lätt komma upp i nivå med bräddavloppet igen.
Men å andra sidan var det många, många år sedan vi hade så kallt och så mycket snö. Får hoppas det dröjer innan det upprepas.
Hälsningar, Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad mofajenko

SV: Poolstores flexipool
« Svar #136 skrivet: mars 08, 2010, 17:22:30:30 »
Hej Dacke,

Vi har väl bara haft ca. 25 cm som mest. Det har funkat bra.

Min duk går 30cm utanför poolkanten runt om. Det är ju det som är finessen...att det skall rinna av ;)
Det finns inget nät i duken som tillåter vatten att rinna ner i poolen.

mvh,
Fredde

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #137 skrivet: mars 26, 2010, 08:45:31:31 »
Nu är snön borta från pooltäckningen och allt är frid och fröjd. Både duken och gummistropparna har klarat sig. Duken ligger spänd och fin över poolen.
En av mina grova plankor som jag lagt tvärs över poolen (se bild ovan) hade knäckts av den stora snölasten. Jag inser nu att det hade varit bättre att inte lägga några plank där. Det hade nog minskat belastningen på duken.
Så har det klarat sig denna vinter så klarar det sig nog i fortsättningen också.

Trots en tids töväder är det fortfarande 16 cm is i poolen. Så man får väl vänta lite med första badet.

Men den som väntar på nå´t gott ..... :)

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: Poolstores flexipool
« Svar #138 skrivet: mars 26, 2010, 10:37:21:21 »
I fredags smälte sista isen i vår pool och i dag en vecka senare har vi 10 grader, Som mest har det varit 21 grader innan för pooltaket när vår solen är tittar fram.  <sol> <sol> <sol> <sol>
Vår hälsningar från Skåne
/Johan
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #139 skrivet: juni 21, 2010, 15:48:57:57 »
Efter "semester" i Kroatien har jag dragit igång poolen för året. Den har gått en vecka nu.

Jag hade en del problem som jag lärt mig på till nästa år:
1: Saltklorinatorn larmade för FEL, VATTEN och stängdes av efter 2 minuter.

Efter noggrann genomläsning av manualen kom jag fram till att saltnivån kanske var för låg. Visserligen skall den larma för låg salthalt, men tydligen ändras larmet om salthalten är alldeles för låg. Jag pytsade i några säckar salt och vips var allt OK igen. Borde väl mätt och korrigerat salthalten innan jag startade men man är ju lat och optimist. Efter att ha sänkt vattennivån under vintern och fyllt på med sötvatten på våren måste man naturligtvis kompensera med mer salt.

2: Den fina uteduschen hade spruckit i nederdelen och läckte som ett såll.

Jag hade köpt ett utställningsexemplar och hade inte fått någon manual till. Jag trodde i min enfald att det skulle räcka att koppla bort vattenanslutningen och låta vattnet rinna ur.

Då jag kollade manualen på nätet stod det tydligt att duschen måste skruvas loss, tömmas på vatten genom att vända den uppochner och sedan förvaras frostfritt.

Över 2000 spänn åt skogen?
Jag lyckades ta loss botten (limmad) för att komma åt sprickan som fortsatte under markfästet. Sedan slipade jag upp ett V-spår i sprickan, fyllde det med PVC-lim, täckte alltihop med väv, typ gasbinda, inbäddad i ytterligare PVC-lim. Sedan på med svart färg, limmade fast bottenlocket igen och det funkade! Någon timmas jobb sparade över 2000 spänn. Bra betalt för en pensionär.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag