Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Friformspool  (lst 21107 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad Jrgen

Friformspool
« skrivet: april 14, 2006, 19:57:53:53 »
 Hej go vnner, har ntligen ftt lite klarhet (tror jag) i att f ivg bilder. Hoppas ni har tlamod fr det blev ganska mnga trots att jag har frskt slla bland alla jag har.

Jaha:  Detta r vad vi har att brja frn

Hr har vi "hittat" vattenledningen till hela omrdets trdgrdsbevattning

Trngt var det att komma in till baksidan p tomten, fick tom. skuva ned husbelysningen p hrnet fr han skulle komma frbi(ligger p bordet)

Sja nu har det blivit en bit grop att titta ned i

Nu ser man lite av hur djupet blir och hur mycket som skall terfyllas

Hr r den frdiga gropen, 190m3 fraktades bort fr att f en grop som denna.Trskivorna var tvugna att stllas dit fr det kom massa vatten rinnande, med fljd att kanten brjade rasa in med lera i stora klumpar. Knndes inte s skoj i det hr lget.

Frb- regn, tycker det rckte med klldern som frsker fylla hlet man har fixat till

Sdr ja; nu brjar uppfyllningen d. Tv fulla bil lass

Hr har jag som synes ftt ut bottenmakadammen ca: 35 cm som paddades varje dm. och lagt ned drneringen som gr bort till drn.brunnen vid hrnet

Det regnar rejlt ibland

Har ntligen ftt ut grund formen p poolen och brjat fundera p hur resten av formningen skall g att f ihop isolering var p frslag o s fick det bli.

Isolera mera Totalt 120 mm

Frdigformat, phu, ntligen s hr lngt kommen. Nu skall det dit 200mm betong ocks

Jaha d var det dags fr betong. Hade lite otur med bilen dr, armen lste sig och vi fick inte ur betongen frn bilen, blev lite panik dr ett tag. Lite tricksande senare iallafall ut den rackarn, men vi fick skyffla betongen "baklnges" fr armen gick inte att styra. Utan nu gllde det frmst att f ut allt innan den brjade brinna p bilen.

Rckte inte med ett lass utan fr vnta in ett lass till senare idag

Nu har jag ftt ngot riktigt att st p under tiden som jag skall fortstta jobbet med att bygga mig uppt

Nu fr jag ta jag in extern hjlp fr att hlla vattnet borta, dj- regnande

Nu har jag kommit s lngt attvggarna r upp"fixade" en bit  och har brjat med den invndiga trappen upp till "grunda delen".

Nu r det stagat p vggarna och dags att fylla i betong dr med, viberationsfri hade bestllts s den skulle rinna ut sjlv. Det hade inte gtt att vib. gjutningen i formen, fr d hade nog allt sprungit lck.

D var det dags fr sista lasset med betong, knndes lite stressat d han var nra fyra timmar frsenad och jag skall vara p jobbet om 30 min.

TROR ni inte p f-n att det lyckades komma in en regnskur p kvllen innan bruket hade brunnit ihop, men det gjorde det. S det blev till att leta rtt p en betongslipmaskin och g omkring. Hr syns nu brjan p stora trappen ocks

Inte undra p att grannarna ifrgasatte mig varfr jag bygger en bunker??

Hr hller vi p med terfyllning, det r inte klokthur mycket material som skall tillbaks i hlet. end knns ju inte springan srdeles bred.

Inte nog med att bygga upp nu skall bitar av kalaset isr ocks, detta ska bli "lilla" trappen

Jag har inte ngon vidare tur kan man nog lungt pst. Nu har sidan photobucket lagt ned??? s resten fr jag vl frska f fram ngon annan dag under helgen eller nr jag fr fr mig att sitta hr igen

Hoppas det ser bra ut s hr lngt  och s fr jag vl sga fortsttning fljer...

Hlsningar Jrgen

Utloggad Fia

SV: Friformspool
« Svar #1 skrivet: april 14, 2006, 20:15:04:04 »
Kul att du fick kortinlggningen att fungera, jag vntar grna p den spnnande fortsttningen!! ;D
Det verkar vara mycket jobb med den pooltypen. ::)
Det finns en pool fr alla trdgrdar och plnbcker, det gller bara att hitta rtt.

Utloggad Jrgen

« Svar #2 skrivet: april 14, 2006, 21:18:53:53 »
Tjena Fia

Gudarna skall veta att den gr sig inte sjlv :P. Men det r lite det som r utmaningen  >:D; att dels f den som man ftt sin ide' om, sen att det finns nog ingen annan likadan  ;)utan man mste hela tiden hitta lsningar som passar just fr projektet i sig. sen kan man ju undra varfr man skall gra det ltt fr sig, nr det gr att krngla till det. O0

Mest som tidsfrdriv allts, vila fr man vl gra sen...   nn gng

/JPe

Utloggad Bidda

• Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitr
  • Stad/land: Hnefoss, Norge
  • Antal inlgg: 1359
  • Total likes: 0
  • Kn: Man
  • Den som har flest prylar nr en dr -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
« Svar #3 skrivet: april 14, 2006, 23:08:29:29 »
Du verden....du m ha litt av et tlmod, tipper det blir ultra bra nr du en dag blir ferdig og kan nyte herligheten  8)

Utloggad Poolarn

« Svar #4 skrivet: april 15, 2006, 12:30:03:03 »
Mycket jobb!

Det kan vem som helst se.

Men vilka kurvor oj, oj, oj.

Urlckert.

Poolarn
Njurformad Miami pool stl. 5.3x8.9 med lrktrdck. Dbla plattrmevxlare i slutet system. VP Thermia Atria 12.

Utloggad Jrgen

« Svar #5 skrivet: april 16, 2006, 10:08:14:14 »
Hej igen p er

Jag vet inte riktigt vad som har hnt, jag frskte med fortsttningen igr men det r helt borta.  Hoppas det gr bttre idag, fr hr kommer is fall fortsttningen

Innanmtet i gjutformen, rtt kckt mnster i sig, detta skal bort och bli "stora"trappen

Jaha hur tnkte jag sen nu d

Inlopp, Jet-sreamer och ngra lampfsten, Hr har jag ocks tckt hela poolen med "tak" ifall det kommer mer regn innan linern r p plats. Det mllanlgget skall limmas p plats s d vill man ju ha det torrt

Frn djupdelen o uppt, med ngra lamp fsten till

Skimmer o trappen upp till verkligheten

Nu brjar det hnda grejer, han som skall stta linern p plats har ntligen dykt upp (en gentleman frn tyskland som varit p semester, och "ingen" visste vart han va) Nvl ,det bla r gummerade pltbitar som spikas fast och som linern skall fstas mot

Sedn skall nu mellanlgget dit p plats

Linern snart runt hela poolen

Och vipps, s hr p slutet s gick det fort och det r "bara" resten kvar...

Utloggad Fia

« Svar #6 skrivet: april 16, 2006, 10:21:26:26 »
Ursnyggt!!
En frga, har du bara liner p sidorna, eller ser jag fel p sista bilden?
Det kanske bara r regnvatten i poolen.
Det finns en pool fr alla trdgrdar och plnbcker, det gller bara att hitta rtt.

Utloggad Bidda

• Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitr
  • Stad/land: Hnefoss, Norge
  • Antal inlgg: 1359
  • Kn: Man
  • Den som har flest prylar nr en dr -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
« Svar #7 skrivet: april 16, 2006, 10:25:13:13 »
Bra, et bra tegn at badegreier begynner dukke opp ;-)

Er siste bilde status n?

Utloggad Jrgen

« Svar #8 skrivet: april 16, 2006, 21:25:28:28 »
Hej igen

Det r rtt som du ser Fia, linern gr bara p sidorna och ner. Fr p verkanten skulle det komma kantsten men den visde sig inte vara mjlig att leverera. pga formen jag byggde. Det var lovat att det skulle finnas innan vi brjade bygga men som sagt...
 Det ser inte riktigt ut s lngre, det som jag har ftt ihop i bildere s hr lngt r bara r 1 sas. Nu finns det plattor mm. runt poolen och jag hller p att f till egna kantsten. S det  knns frdigt p ett bra stt s hr lngt allafall ven om det har dragit ut p tiden, frn att vi satte "spaden" i jorden vill sga. Vattennivn som r p sista bilden fick vi ha resten av den ssongen pga leveransfrsening av en slangbit mellan jet-streamern och pool-delen men nu var vi ju p gng och det gick ju inte att vnda om.

/JPe

Utloggad RLA

« Svar #9 skrivet: april 16, 2006, 22:09:00:00 »
Bara liner p sidorna? hur r botten avttad? hur r skarven utfrd mellan botten och liner?
Men framfr allt, varfr gr man s???
Har ingen pool lngre!!

Men den vi hade sg ut s hr: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!