Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Poolkungenbygge hos camino  (lst 9360 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad camino

Poolkungenbygge hos camino
« skrivet: juni 10, 2008, 12:55:37:37 »
Nu r gropen ntligen klar skall padda ikvll,sen brjar det. Det blir n poolkungen 3,5x7,5 med trappa.
Dom flesta som gjuter en platta har tydligen isolering under betongen, sjlv s funderar jag p att strunta i det, tycker inte det knns s motiverat. r det ngon som har byggt en poolkungen av plast som har kommit p en lsning hur isolera sidorna?

Utloggad camino

SV: Poolkungenbygge hos camino
« Svar #1 skrivet: juni 21, 2008, 21:56:12:12 »
Nu r plattan gjuten, lgger in ett par bilder. P mndag skall jag hyra en slip fr att f en helt perfekt yta, sen brjar monteringen.

Utloggad Vendelspoolarn

« Svar #2 skrivet: juni 22, 2008, 20:14:10:10 »
Det ska bli spnnande att flja ditt bygge!
Du verkar ha grannarna "p avstnd", och verkar ha hrliga omgivningar  O0

En god paraplydrink i den poolen sen, mmmmm...  ;)
Pool 1 (2007): Rund 4,6 m ovanmarkspool delvis nedgrvd
Pool 2 (2008): Har pbrjat bygget av en markpool 4,2 * 8,2 * 1,5 m

Utloggad Anti Turmoil

« Svar #3 skrivet: juni 22, 2008, 21:33:33:33 »
ser ut som om att det kan bli riktigt bra!
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad camino

« Svar #4 skrivet: juni 25, 2008, 21:47:55:55 »
Har skyfflat makadam nu i snart tv dagar nu samt slipat klart plattan, den var inte s plan som jag trodde, det r ju svrt att veta hur mycket som syns s jag spacklade lite p ngra stllen, vill ju inte riskera att det syns igenom. Just nu r jag vldigt glad t att vi valde bort att mura i leca som var den ursprungliga tanken.

Utloggad camino

« Svar #5 skrivet: juni 30, 2008, 21:00:57:57 »
Lgger in lite bilder p bygget, hoppas kunna fylla vatten om ett par dagar.

Utloggad camino

« Svar #6 skrivet: juli 16, 2008, 19:20:07:07 »
Liner utlagd, sltade till botten fr att undvika veck

Fick bestlla vatten d vr brunn inte klarade av att fylla poolen (Vi fr in 1liter/min ifrn en vattenklla med hjlp av sjlvtryck vilket vi frvarar i en brunn p ca 2kubik det skulle allts ta ca 600timmar att fylla poolen)

Efter sista tmmningen ifrn vattenbilen. Ca 15ton sand skyfflades ner i gropen idag.

Utloggad ronson

« Svar #7 skrivet: juli 16, 2008, 22:32:28:28 »
ser ju konon ut :)

vad har ni anvnt till sidorna?

(missade igr att det var stommen i plast som var de svarta sidorna, redigerat eftert)

/ronson
« Senast ndrad: juli 17, 2008, 08:25:41:41 av ronson »
Storpool 7.6x4.5 frn JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad Stefan 1

« Svar #8 skrivet: juli 29, 2008, 22:13:42:42 »
Tjena Camino,
Vi har byggt en poolkungenpool och r jttenjda.
Betrffande isolering av sidorna kan du nog skippa dom tankarna helt (sg att du hade fyllt igen sidorna redan).
Att isolera vggarna gr enligt mig ingen strre nytta (det gr ju ingen skada heller fr den delen).
Den strsta vrmefrlusten r ju uppt, eller hur?
Jag har en pool p 4 x 8 m med romersk trappa p ena kortsidan och fr tillfllet har jag inte startat min vrmepump n och jag har haft en temperatur p mellan 20-23 grader utan att anvnda mig utav ngot som helst verdrag eller annan vrmeklla.
Ha det bra
Mvh Stefan

Utloggad camino

« Svar #9 skrivet: juli 30, 2008, 19:13:22:22 »
Vi har samma temperatur vi ocks, vrmepumpen r inte inkopplad nnu hller p att bygga ett pumphus nu. Nu r det visserligen varmt ute men innan vrmen lg vi p ca 18-19 grader,s jag tror heller inte att isoleringen r speciellt ndvndig, dessutom tyckte jag det kndes som att sidorna i sig isolerade lite. Det knns rtt bra att ha en pool som str p betongplatta och vare sig ruttnar eller rostar.

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!