CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast  (läst 7780 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Per Eriksson

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Linköping Bankekind
  • Antal inlägg: 51
  • Total likes: 5
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast
« Svar #20 skrivet: juli 22, 2017, 13:44:04:04 »
Jag är en sån där tråkig typ som alltid vill göra allt själv och tycker det har byggts upp en mystik runt linermontage, produkterna är varianter främst designmässigt av andra pvc dukar som används inom industri och bygg men då helt plötsligt är billigare och enklare enligt uppgift att installera.

Så gör ett test enligt metoden för att svetsa en tjockare duk med en varmluftpistol och nån simpel tryckrulle, ger mig fan på att det kommer funka galant.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast
« Svar #21 skrivet: juli 22, 2017, 14:01:42:42 »
Jag har svetsat en badrumsmatta för länge sedan. Man måste har rätt utrustning och sedan gäller det att öva på provbitar. Det helt avgörande är att ställa in rätt temperatur för materialet i fråga. En liner är nog lite svårare att svetsa för den är tunnare och troligen känsligare. Man får öva lite mer helt enkelt.

Genom flitigt googlande så går det säkert att hitta bra information på nätet om exakt hur det går till. Alkorplans instruktion fanns tidigare men kan vara svår att hitta då dom börjat sälja kurser men det finns fler tillverkare så bara att leta på.

Kom ihåg att själv är alltid bästa dräng.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Plums

SV: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast
« Svar #22 skrivet: juli 22, 2017, 14:18:51:51 »
Personligen tycker jag det känns som en klockren reklamation om de sålt en liner som inte passar till poolpaketet i övrigt. De måste ha missat att speca hörntrappan när de beställde av sin leverantör.

Skicka tillbaka linern.

Utloggad TommyC

SV: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast
« Svar #23 skrivet: juli 22, 2017, 14:54:09:09 »
Ja, det är ju det rätta sättet att lösa problemet på.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad edvard skill

SV: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast
« Svar #24 skrivet: juli 23, 2017, 23:04:23:23 »
Reklamation javisst, läs början av mitt inlägg så förstår ni varför jag försöker hitta vägar att lösa problemet.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast
« Svar #25 skrivet: juli 24, 2017, 10:11:44:44 »
Reklamation javisst, läs början av mitt inlägg så förstår ni varför jag försöker hitta vägar att lösa problemet.

Vad är det för leverantör? Jag har också en leverantör som suger och jag har gett dom en chans att åtgärda men tror att det slutar med ARN eller tingsrätten. Funderar på om det är så illa att det är samma tokjävel?

Skicka mig ett PM om du vill...

Utloggad Plums

SV: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast
« Svar #26 skrivet: juli 24, 2017, 11:56:08:08 »
Måste säga att denna tråd känns rätt ointressant och värdet för andra än trådskaparen är ungefär noll när det inte skrivs vilken leverantör det handlar om. Jag kommer inte engagera mig i såna nonsenstrådar mer. Dock inte ditt fel TS.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast
« Svar #27 skrivet: juli 24, 2017, 21:24:29:29 »
Måste säga att denna tråd känns rätt ointressant och värdet för andra än trådskaparen är ungefär noll när det inte skrivs vilken leverantör det handlar om. Jag kommer inte engagera mig i såna nonsenstrådar mer. Dock inte ditt fel TS.

Jag förstår hur du menar men det är ju en trist inställning. Skulle man kunna bidra med nåt som hjälper TS så gör man väl det oavsett om man själv har nån direkt fördel eller utbyte av det?

Utloggad MathiasS

SV: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast
« Svar #28 skrivet: juli 24, 2017, 23:07:13:13 »
Har tråden ett värde för ts så räcker väl det gott - skulle man bara diskutera frågor som också hade ett värde för andra skulle nog forumen dö rätt snabbt.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad edvard skill

SV: fabriksliner till thermopool med hörntrappa i plast
« Svar #29 skrivet: juli 24, 2017, 23:44:59:59 »
Jag ville ha svar på de frågor jag ställde, Och möjligen hjälp
med erfarenhet om någon gjort det min lev tycker att jag ska göra. Efterlyser ff någon som har handfast erfarenhet då det inte blir något badande för ungarna i år om jag ska vänta på ny liner. Att jag även utförligt skrev hur min lev har agerat genom detta tyckte jag kunde vara av värde för de som söker en referens i mitt område via pm.
O ja det var för mitt eget interesse jag frågade,tänkte faktiskt inte så mycket på hur intressant tråden skulle bli i framtiden för andra.
Men som i de flesta forum så passar paralympics skämtet bra.
Även om man vinner en diskussion så är man ff en.....

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag