CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Primastar, 1,22 x 4,60 ?  (läst 13832 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burrkas

Primastar, 1,22 x 4,60 ?
« skrivet: juni 12, 2008, 10:50:16:16 »
Så då var det (kanske) äntligen dags, att få fylla ut trädgården med ngt vettigt?  ;)
Har funderat på om primastars pool, 4,60 i diameter samt 1,22 djup kan vara något?
Tycker att detta verkar vara en av de mest prisvärda poolerna på marknaden, just nu, men undrar om någon har erfarenhet av just denna pool?  <dontkn>

Är det ngt speciellt som man ska tänka på annars, när man förbereder för poolen?
Har det stor betydelse om linern är 0,5mm eller 0,4 mm??

Hoppas att det är någon som vill dela med sig av sina erfarneheter!

http://www.primastar.nu/index.htm pooler 1,22 * 4,60

Poolgiganten

Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Primastar, 1,22 x 4,60 ?
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2008, 11:00:09:09 »
Okey, själva poolen e helt okey.
Men pump och sandfilter kanske inte e så bra?

Utloggad Burrkas

SV: Primastar, 1,22 x 4,60 ?
« Svar #2 skrivet: juni 12, 2008, 14:20:32:32 »
Hur menar du Spike?
Kanske??
Har du någon egen erfarenhet av deras sandfilter/pump???
Kikar man på din bild, så verkar du vara en av de lyckligt lottade iaf!  :P

Okey, själva poolen e helt okey.
Men pump och sandfilter kanske inte e så bra?


Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Primastar, 1,22 x 4,60 ?
« Svar #3 skrivet: juni 12, 2008, 21:58:48:48 »
Varför   ? Jo jag tycker deras pump o sandfilter inte är så mycket att ha.

Själva poolen är jätte okej, men pump o sandfilter är ju inget att ha (min åsikt). Filter får man backspola i tid o otid, sedan hade jag otur att min pump gick sönder och det gick inte på någon garanti. Folket på företaget Primastar sa att den gick i "torre", men iallafall dog den mitt i natten. Så om den gick i torre det kan jag inte svära mig fri på, för det har jag ingen anning om. Det hade varit en längre regnperiod ( 4-5 dygn) när detta hände. Det enda jag kan tänka mig var att det vad för anledning till att den skulle kunna ha gått i torre var att det var en del frökapslar i skimmerpåsen, så om detta har gjort så att inte pumpen har fått något vatten, det vet jag inte, men jag tror inte på detta!

Senare samma år, så händer exakt samma sak grannen.

Men nu e jag en nöjd ägare av poolen efeter uppdateringar av pump och sandfilter. Se: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=706.0
och bilder på pump o filter.


Man får vad man betalar för. Primastar eller t.ex J&F säljer pooler billigt men någonstans har det tummats med kvaliten, och det är nog oftast på pump och filter. J&F har haft problem med sina sandfilter, men verkar vara lättare att ha att göra med, så hade jag valt ett "ekonomi bygge" idag så hade det kanske blivit J&F tack vare att det känns som dessa är lättare att ha att göra med (min åsikt).

Hoppas arr du har fått lite mer svar på dina frågor?!? Och lycka till i valet, och skriv gärna vad det blev!!

/Spike

Utloggad Stor Spike

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Hyltebruk/Halland
  • Antal inlägg: 21
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Primastar, 1,22 x 4,60 ?
« Svar #4 skrivet: juni 12, 2008, 22:59:54:54 »
Man får vad man betalar för. Primastar eller t.ex J&F säljer pooler billigt men någonstans har det tummats med kvaliten, och det är nog oftast på pump och filter. J&F har haft problem med sina sandfilter, men verkar vara lättare att ha att göra med, så hade jag valt ett "ekonomi bygge" idag så hade det kanske blivit J&F tack vare att det känns som dessa är lättare att ha att göra med (min åsikt).
/Spike

Jag är en nybliven ägare till en storpool 4,5*7,6 från J&F.

Innan jag köpte den frågade jag om filtret pga.kompisars problem med dessa.De medgav att det hade varit problem med tidigage modeller,men att dessa var utbytta mot ett filter som ska vara bättre.

Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Primastar, 1,22 x 4,60 ?
« Svar #5 skrivet: juni 13, 2008, 17:13:11:11 »
Stor Spike är min bror  ;) , och man kan ju undra varför han köpte ifrån J&F  8)

Stor spike glöm inte ta mycket bilder på bygget, det är vi glada i !!! Och sedan vill poolgurun "Bidda" ha många bilder på det tekniska  >rulla<

Utloggad JimmyAndersson

SV: Primastar, 1,22 x 4,60 ?
« Svar #6 skrivet: juni 14, 2008, 20:47:14:14 »
Har en 5.5*1.22 pool från Prima men den har inte kommit upp ännu pg otur med vädret, just när jag fått upp ramen drog en mindre storm in... *suck*....
Har oxo hört det där med filtret från min far som har en men han har ett "budget filter" och mitt resonomang var att denna pool var 5000 billigare än från J&F om man räknar in tillbehör(täcke mm) och för 5000 borde man ju kunna köpa sit ett nytt filter, bara själva poolen är ok, och jag har inte hittat några större svagheter ännu.(mer än då min tumme som råkar sitta mitt i handen, men den bryr ju sig int eom fabrikat  ??? )
Och då är ju även J&F i budget klassen.

Förresten, en jobbarkompis hade en sådan pool som primastar säljer men han köpte den från USA när han var där för länge sedan, den höll i 12 år tills stormen Gudrun kastade ner en gigantisk björk i den... Tycker 12 år+ är helt OK...

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Primastar, 1,22 x 4,60 ?
« Svar #7 skrivet: juni 14, 2008, 22:23:42:42 »
Jag är nöjd med min Primastar pool. Det där med sandfilter och pump vet jag inte om jag håller med om. En sak som är viktig. HÅLL KOLL PÅ SKIMMERKORGEN OFTA så det inte blir stopp. Jag har netskim påsar i som jag byter ofta.

Skimmerkorgen hoppare gärna upp ibland när man backspolar eller har dammsugit, detta kan blockera skimmer luckan så det inte kommer in vatten. Vidare kan netskimpåsen bli så full med skit så skimmerkorgen kan brista . Detta har redan hänt min efter ett år.
BÄSTA SUPPORTEN är här på Poolforum,  där får man alla svar.

Poolnisse  8)
poolnisse :)

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Primastar, 1,22 x 4,60 ?
« Svar #8 skrivet: juli 06, 2008, 15:54:07:07 »
....... Och sedan vill poolgurun "Bidda" ha många bilder på det tekniska  >rulla<

........men først noen byggebilder takk O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag