CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Föremål som åkt in i insuget?  (läst 2289 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Simz

Föremål som åkt in i insuget?
« skrivet: november 24, 2015, 13:43:34:34 »
Tjena.

Rengjorde mitt spabad igår med rengöring. Tog bort filter, skimmern, nackkuddar, flottören. Men jag tror dessvärre att jag glömde ta ut min
SpaDisc (En liten flytande svamp som suger åt sig fett och oljor), jag tror att den kan ha åkt ner i insuget vid filtret. Jag är inte helt hundra dock, suget är inte så hårt vid ytan så de känns inte som den kan ha sugits ner därifrån, men eftersom jag inte hittar den någonstans så får man väl anta det värsta. ???

Jag kan inte höra någon skillnad iallafall på själva spat. Antar att det inte är så bra om det nu skulle samlas mer och mer skit där så att det kloggar fast. Så min fråga är, vad kan jag göra? Jag har funderat på någon form utav gripklo, i ett flexibelt rör och stoppa ner för att undersöka och se om jag kan hitta något.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Föremål som åkt in i insuget?
« Svar #1 skrivet: november 24, 2015, 15:33:37:37 »
Jag skulle tro att om det är en vanlig mjuk svamp och den kommit igenom ända in till pumpen så lär den väl komma ut igen i pulvriserad form... Jag tror knappast att den skulle förstöra pumpen.

Utloggad Simz

SV: Föremål som åkt in i insuget?
« Svar #2 skrivet: november 24, 2015, 19:04:24:24 »
Ja de låter ju inget annorlunda iallafall och pumparna funkar som vanligt. Försökte med en 70cm greppklo ner i hålet, men stötte inte på något i vägen.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: Föremål som åkt in i insuget?
« Svar #3 skrivet: december 20, 2015, 09:18:41:41 »
Har varit med om att löv förstört pumpar, sätter sig vid gallret, om man nu har sådant.
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag