Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är svampen bättre än vanliga medel för vattenlinjen? Har lite skit som jag inte får bort.
Jag har provat alla möjliga medel och svampar, och tycker att denna typ av svamp är klart bättre än annat jag provat.Däremot skall jag erkänna att nu när vår liner börjar vara 14 år gammal så är det svårare att få helt rent, dels beror det nog på den höga temperatur vi har (ca 32 grader) och dels på solens påverkan.Så småningom blir linern rätt porös i ytan och då tränger skiten in djupare.
Nja, jag blir ju inte rik på att sälja ett par hundra poolsvampar/år, det är mest arbete med det - dessutom under den tid på året då man vill vara ledig, ser det mest som en service åt andra som upplevt samma problem som jag gjorde innan jag hittade denna typ av Svampar.Skulle aldrig falla mig in att ljuga för att tjäna 2000 kr/år före skatt.Men i sak har du rätt, jag kan inte anses vara opartisk, å andra sidan kan man ju inte veta om du har ett horn i sidan till mig, eller missunnar mig ett par tusen i intäkter som ett resultat av driften av forumet. Att det skulle bli en mörk skugga av poolsvampen har jag i alla fall aldrig noterat eller hört någon annan säga, om något så borde gammal "porös/klorblekt/solblekt" liner skubbas bort, och ny fräsch liner komma fram.Den kan i och för sig vara lite mörkare än den normalt blekta linern just i vattenlinjen, men det är som jag ser det inget negativt resultat av poolsvampen, snarare tvärt om.