Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Klor försvinner på något dygn så det ger nog ingen större effekt att klorera inför vintern./Poolnicke
Skrivet: idag kl. 12:55:14Skrivet av: spike Infoga citatDe åren jag använde klor chockklorerade jag alltid vid vinterstängning, o de var frächt vatten på våren när man dunkade igång poolen igen, till och med luktade klor.Men nu är det mitt första år med Baquasil
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=920.msg7212#msg7212
(tidigare inlägg av mig)Det verkar som de flesta här gjort som jag med sina plåtar.beställt hos den lokale plåthandlaren alltså.Jag ringde Folkpool och Lagunpool och förhörde mig om priser.Hutlöst. Uppåt 9-10-11 000 skulle dom ha.(i bakgrunden hörde jag någon uppmana kvinnan itelefonen: "säg att vi vill ha pengarna först!").Testade så även den lokale plåthandlaren i stan (Uppsala) och visst visste han vad"poolplåt" var för nåt. No probs, sa han. "Det är valsverket i Sandviken som stansarfram dom åt oss. Det som kostar är att dom måste ställa om sina maskiner, har du tur så har dom redan liggande plåtar från någon tidigare beställning".Det hade dom nu inte. Sandviken fick ställa om sitt stålverk för att stansa fram 9 stpoolplåtar åt Eone. 3900 kronor. Då fick jag även gratis låna plåthandlarns släpkärra för atttransportera hem dom. Problemet för oss är förvaringen. Jag har lagt dom ute i skogen och täckt med skogsgrön presenning och hoppas att villaföreningen inte tycker illa vara.
Poolnicke brukar ha kloka råd och synpunkter, härblir jag bara aningen förvirrad.Chockklor + algmedel då vattnet krupit under 12 grader. Det är vad jag fått lära mig i alla fall.Har funkat även för mig.Vattnet är lika klart och turkosblått i april då man tar bort plåtarna som då man stängde.