Är man inte rädd för lite arbete är det förstås inte omöjligt.
Vi vattenpackade bara den natursand som vi hade när vi grävt hålet för poolen, la på bottenmattan, och det har funkat bra i 23 år nu.
Vår sand var så finkornig att den blev nästan lika hård som betong när vi packat den.
Skulle tro att man kan få ett liknande resultat om man vattenpackar stenmjöl, viktigt dock att täcka ordentligt så man inte får bitar av krossad (vass) sten som kan skada linern när den ska läggas.
Märkligt att det inte säljs samma typ av fina sand, typ 100% bindemedel, som vi hade i vår mark.
Skulle funka perfekt för poolbyggen kan jag tycka.
BLir stenhårt när det vattenpackas med padda, och finns inget i det som kan skada linern.
Enda nackdelen är väl att det inte dränerar så bra, men 5 meter från vår pool är grannens gräsmatta och den ligger på en lägre nivå än vår poolbotten, så jag har svårt att tro att det blir nåt stående vatten.
Något som jag skulle kunna tänka mig testa vore att vattenpacka en platta av stenmjöl och sedan vattnet ut betong ovanpå.
Så bygger man t.ex. klinkergolv i Spanien, gjorde i alla fall, så har vi i vårt hus i Spanien.
Där avjämnar de sand på plattan, sedan gör de en vädligt vattning cementblandning som de vattnar ut på sanden med vanlig vattenkanna.
Vattnet inner ned i sanden, cementen blir kvar på toppen, och det blir nästan som ett flytspackel, slätt och fint.
Nackdelen med deras metod är att de har sand under, inte ovanligt att plattorna sätter sig och det börjar glappa där det är som mest trafikerat på klinern.
Det skulle man nog slippa om man har packat stenmjöl under.
Någon typ av bottenmatta behövs nog ändå. (Om toppskiktet skulle brista av någon anledning)
Skulle inte kosta många kronor att göra en testplatta på 1 X 1 meter med den metoden.