CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Phalens väemeväxlare vs plastkoppling...  (läst 7295 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad sepahewe

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Phalens väemeväxlare vs plastkoppling...
« Svar #10 skrivet: juli 24, 2013, 00:45:45:45 »
Ett annat enkelt tips är att ha en 2" union direkt mot växlaren då unionerna har en o-ring som tätar mot sätet på växlaren.

Jag slet själv mitt hår när jag försökte få det tätt mot min gängmuff, men sedan jag bytte mot unioner har jag inte sett en enda droppe.

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Phalens väemeväxlare vs plastkoppling...
« Svar #11 skrivet: juli 24, 2013, 09:17:03:03 »
Jag är själv gammal elmaskinist och har alltid använt lin & klet. De rörmokare jag har träffat och haft i huset använder uteslutande lin också... Jag är nog av skolan att om en rörmokare kommer med gängtejp så är han inte särskilt rutinerad... Lite samma sak som om en målare kommer och använder självhäftande fiberremsor på gipsskarvar istället för pappremsa...  :o

Gängtejp fungerar dock bäst på plastgängor, t.ex. mellan PEM koppling och limkoppling där de gängas ihop.
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag