Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Smart kleen robot  (lĂ€st 11237 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad nyburjare

Smart kleen robot
« skrivet: juni 22, 2013, 23:30:46:46 »
Smart Kleen kostar ca 5 tusen, men gör den ett bra jobb ? funkar den till relativt stor pool pÄ 4,5x9 ??

Utloggad Jarlen

SV: Smart kleen robot
« Svar #1 skrivet: juni 22, 2013, 23:57:17:17 »
Jag köpte en i vÄras. Det bÀsta köp jag gjort. Jag kan inte förstÄ hur jag kunnat vara utan en tidigare. Jag kan verkligen rekomendera en sÄdan.

Utloggad nyburjare

« Svar #2 skrivet: juni 23, 2013, 12:06:40:40 »
 :) trevligt att höra, har anvĂ€nt slang till avloppet i 3 Ă„r o tycker det Ă€r ganska avkopplande att stĂ„ o dammsuga, den suger ju vĂ€ldigt bra o man kommer Ă„t i alla hörn, nu behövs slangen bytas ut liksom kopplingen mot avloppet o dĂ„ tĂ€nkte jag Ă€ven köpa en slangtrumma att lĂ€gga slangen pĂ„ för att slippa ha den lös, dĂ„ kommer jag upp i drygt 1200 kr o en smartkleen kostar "bara" 3600 mer, men att köpa en "dyr" robot typ pĂ„ över 10-14 tusen tycker jag inte det Ă€r vĂ€rt att slippa dammsuga manuelt, sĂ„ dĂ€r tĂ€nkte jag att kan en för 4900 Ă€r "skit" nĂ€r de flesta ligger pĂ„ över 10.. vad Ă€r det som gör en billigare "sĂ€mre" för nĂ„got bör det ju vara ?? ser att du har en rund pool och Ă€r nöjd med roboten sĂ„ dĂ„ mĂ„ste den funka kanon Ă€ven i kanten mot vĂ€ggen, men hur Ă€r det om jag har 4 hörnor ? kommer den Ă„t dĂ€r lika bra som dammsugaren ??

Utloggad Jarlen

« Svar #3 skrivet: juni 23, 2013, 15:04:52:52 »
Jag har min Smart-Kleen kopplad pÄ en timer som kopplas in 6 ggr/dygn, och dÄ gÄr den 45 min varje gÄng. Jag har inte behövt damsuga en enda gÄng sedan jag skaffade min Smart Kleen. Den hÄller kliniskt rent pÄ botten hela tiden. Skillnaden mellan Smart Kleen och dom dyrare Àr att dessa klÀttrar pÄ vÀggarna, men det tror jag Àr lite overkill. HÄller den rent pÄ botten sÄ finns det ingen grogrund för algtillvÀxt pÄ vÀggarna. Och dÄ har jag ÀndÄ ytterligare en horisontal yta som Smart-Kleenern inte tar. Det Àr en avsats som löper runt hela poolen som Àr ca 45cm bred och 65 cm hög och över den ytterligare en vÀgg pÄ 1,05 m ovanför.
Jag kan inte svara pÄ hur effektiv den Àr i hörnen, men jag skulle inte tro att det Àr nÄgot problem. Den har nÄgot besynnerligt irrationellt gÄngmönster som verkar nosa upp varje korn i poolen. Min erfarenhet av manuell bottensugning Àr att nÀr man tycker att allt ser rent och fint ut i poolen och slutar, sÄ gÄr det en halvtimme sÄ ligger det en massa skrÀp pÄ botten igen. Det Àr ren ut sagt omöjligt att fÄ bort allt eftersom man rör upp botten vattnet och de smÄ partiklarna syns inte. NÀr man sen slutar sÄ sjunker dessa ner till botten igen och flockar sig. HÀr Àr Smart-Kleenern helt suverÀn med sin effektiva filterpÄse, det blir helt enkelt inga partiklar kvar i bottensedimentet. Vattnet har varit kristallklart sedan jag skaffade min Smart-Kleen, och det tror jag beror pÄ att filtreringen genom sandfiltret aldrig nÄr bottensedimentet. Det hÀr börja likna som om jag sÀljert produkten men sÄ Àr inte fallet. Jag Àr bara sÄ otroligt nöjd. Men skulle de mot all förmodan lÀsa det hÀr sÄ kan de vÀl skicka en liten slant för PR:n
Hi Hi <antman> ;D :)
« Senast Ă€ndrad: juni 23, 2013, 15:18:49:49 av Jarlen »

Utloggad nyburjare

« Svar #4 skrivet: juni 23, 2013, 19:31:54:54 »
tack för din input !! mkt mer vÀrt Àn att frÄga sÀljaren i butik ! det blir nog bli en sÄn i morgon, o du har rÀtt nÀr jag dammsuger blir det rent men lika fort skit igen, bÄde nytt frÄn ytan men Àven troligen sÄnt jag sjÀlv virvlar runt, dom som sÀger att det rÀcker att dammsuga 1 timme i veckan mÄste bo utan blÄst o vÀxlighet i nÀrheten eller acceptera att det ligger lite skit pÄ botten, sjÀlv gillar jag nÀr poolen Àr ren som ett badkar , men en undran, du kör pÄ timer det verkar bra dÄ Àr den alltid ren , sÄ du har roboten i alltid ? hur funkar det med elkabeln nÀr du har överdraget pÄ ??
hÄller med om vÀggarna, dom har jag aldrig ens behövt borsta , endast vattenlinjen snabbt gjort nÀr man badar
« Senast Ă€ndrad: juni 23, 2013, 19:36:09:09 av nyborjare »

Utloggad Jarlen

« Svar #5 skrivet: juni 24, 2013, 00:52:39:39 »
Ja jag har en sĂ„n dĂ€r enkel timer som man stoppar in i vĂ€gguttaget för att slĂ€cka och tĂ€nda lampor med. Funktionen pĂ„  Smart-Kleenern Ă€r följande; om man slĂ„ pĂ„ strömmen sĂ„ gĂ„r den i 2 timmar, och nĂ€r programtiden har löpt ut sĂ„ mĂ„ste man bryta och slĂ„ pĂ„ strömmen igen, för att programmet ska Ă„teraktiveras. Jag lĂ„ter den dĂ€rför gĂ„ 6 ggr per dygn i 45 minuter. BetrĂ€ffande om Smart-Kleenern fungerar med poolöverdrag, sĂ„ borde det inte vara nĂ„got problem. Jag Ă€r inte riktigt sĂ€ker, men jag vill minnas att den Ă€r försedd med 14 meter flytkabel, sĂ„ det bör funka om du lĂ€mnar en glipa för kabeln i slutet av överdraget. SjĂ€lv sĂ„ har jag inget överdrag, och med tanke pĂ„ det sĂ„ förstĂ„r du sĂ€kert hur effektiv roboten Ă€r.

Utloggad nyburjare

« Svar #6 skrivet: juni 24, 2013, 18:55:39:39 »
köpt nu :-\ blir retur imorgon, den Àr helt kass till min pool, har gÄtt fram o tillbaka pÄ bredden nu i exakt samma spÄr i en timme, frÄn lÄngsida till lÄngsida fram o Äter , visst det Àr jÀvligt rent dÀr pÄ en meters bredd men skitigt i övrigt

Utloggad Jarlen

« Svar #7 skrivet: juni 24, 2013, 21:31:32:32 »
Verkar underligt. Min byter slumpmÀssigt riktning genom att ibland resa sig pÄ tvÄ hjul och göra piruetter sÄ att den Àndrar riktning. Det mÄste vara nÄgot fel pÄ programmet i roboten du fÄtt. Be att fÄ pröva ett annat exemplar innan du avfÀrdar den helt.

Utloggad nyburjare

« Svar #8 skrivet: juni 24, 2013, 21:55:23:23 »
Ja den reser sig sen backar den in i lĂ„ngsidan och fĂ„r dĂ€rmed en rĂ€tvinkel nĂ€r den startar framĂ„t igen,  fĂ„r köra i natt o se imorgon,  om du har skit pĂ„ hela botten hur lĂ„ng tid tar det dĂ„ innan den hunnit ta precis allt?

Utloggad Kojak

« Svar #9 skrivet: juni 24, 2013, 22:32:11:11 »
Ser ingen mening med en elektrisk poolrobot nÀr det finns hydrauliska. Hört argumenten om att den elektriska borstar vÀgg samt botten etc. Dock Àr det sÄ att om det nu behövs sÄ har du fel balans i poolen och fÄr lÀsa pÄ mer om kemikalierna alt. för dÄlig pooltÀckning. Var och tittade pÄ elektriska, var bara en massa jobb med att lyfta i och ur denna tunga tingest. SÄ mitt rÄd skaffa en hydraulisk för 1500:- och köp lapin kulta för de pengar du sparat.

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme