Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Låter som att den suger luft via dammsugarslangen. Låter som ett troligt problem i alla fall. Jag ska kolla tätheten för säkerhets skull. Tack
Hej, har ett stort problem kopplat till detta. Jag får inte tillräckligt med vatten in till pumpen(rens korgen- töms på vatten omedelbums). Det inträffar då jag kopplar till slangen för att dammsuga. Annars om jag kör i normalt läge med skimmern ”öppen”-då fylls hela renskorgen med vatten vid insuget. Jag har 36 mm slangar runt om.PROBLEMET som uppstår är att jag inte får något vakuum— därmed får jag inte dammsugaren till att suga. Det bubblar i returvattnet vilket det inte gör i mitt normal fall med skimmer utan dammsugare.
Du måste fylla slangen med vatten innan du sätter den i skimmerkorgen.
Haha, det har du rätt i. Vi byggde vårt hus 2001 i vårt område. Redan innan vi flyttade in hade de problem med vattentrycket, och det är en följetong som inte tagit slut än. Vissa har så dåligt tryck hemma så att de inte kan duscha på övervåningen. Toaletten tar timmar innan den fyllts igen efter användning.Vi har en dialog med kommunen men de säger att det är inne på vårt område (de levererar till en central mätare) och de säger att det är OK där. Men jag tvivlar. Jag skulle vilja sätta dit en trycklogger som man kan tömma på data med jämna mellanrum.