Polarpumpen Pool Spa billigt Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Gullberg Jansson Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Någon som testat starpool från polen?  (läst 13929 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tim

• Gäst
Tim
Någon som testat starpool från polen?
« skrivet: april 22, 2013, 13:13:02:02 »
Hej! Ser på blocket nu massa annonser från starpool, står på svenska men verkar som de tillverkas i polen. Någon som testat? Hur funkar de mot osmos efter 4-5år?

Marknadsledande inom Pooler.

Tim

• Gäst
Tim
SV: Någon som testat starpool från polen?
« Svar #1 skrivet: april 24, 2013, 11:06:32:32 »
Ingen som har handlat där eller vet någon som har så man kan få lite "betyg" om dem?

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 4568
  • Total likes: 231
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
« Svar #2 skrivet: april 24, 2013, 11:50:40:40 »
Kan inte påminna mig att jag sett någon med starpool i forumet, du får väl bli den första så vi får en referensperson.  ;)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
Värmer med en Nibe 1210-7 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Tim

• Gäst
Tim
« Svar #3 skrivet: april 24, 2013, 15:39:47:47 »
Kan inte påminna mig att jag sett någon med starpool i forumet, du får väl bli den första så vi får en referensperson.  ;)

ja fast lutar nu egentligen mer åt en pool från anita pilat (www.poolbutik.com) som har ett bra erbjudande på glasfiberpool o 100% vinylester för 50tkr på blocket.. suttit o sökt i flera dagar men blir bara snurrig i huvet av all information överallt. Enskild Firma o funnits i 5-6år borde ju säga lite iaf? Fast såg nån kommentar på rejta.se att någon vart tok förbannad över att det tagit hur lång tid för ett utespa samt varit trasigt m.m.. men där i finns ju så mycket elektronik o i en pool inte nånting.. så man får la hoppas allt funkar från början isf för dom verkade inte ha nån speciell bra kundservice.. jag vet inte alls.. skriver bara av mig lite :) Tycker de flesta svenska större företag man kollat på som säkert har super bra pooler är allt för dyra för min prisklass, så är väl lite så att man får det man betalar för!

Utloggad TommyC

« Svar #4 skrivet: april 25, 2013, 07:31:21:21 »
Erfarenheterna och kvalitén varierar mycket. Använd forumets sökfunktion och lusläs allt som skrivits om glasfiberpooler här så blir du förhoppningsvis lite klokare (eller möjligen bara mer förvirrad)  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erik N

• IT-Tekniker
  • Dignitär
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2628
  • Total likes: 160
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: april 25, 2013, 08:19:06:06 »
"Still confused but at a higher level" brukar min kollega säga.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Jimq

• Gäst
Jimq
« Svar #6 skrivet: juli 13, 2013, 22:50:20:20 »
Hej Tim!
Hur gick ditt poolköp?
Har också sett erbjudandena men är tveksam.

Utloggad Poolteam.se

• Kunnig
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 99
  • Total likes: 1
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
« Svar #7 skrivet: augusti 05, 2013, 08:08:37:37 »
Hej

En rekommendation inför poolköp:
- kontrollera bolaget hos UC eller Creditsafe för att se om bolaget har betalningsanmärkning
- kontrollera att svensk bolag med organisationsnummer står på fakturan (och att du får ett). De som har polska adresser använder polska företag för att undvika svensk moms.
- polska bolag = ingen skydd från svenska myndigheter, dvs vad händer om poolen är sönder och bolaget svarar ej på reklamation?
- till sist: gör ett test på poolmaterialet. Vinylester är fyra gånger så dyr material än polyester och poolen innehåller oftast endast ett skikt av vinylester medan hela poolen är polyester.

Jämförelse hittar ni på http://www.poolteam.se/faq.php

Med vänlig hälsning,

Mark
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 4568
  • Total likes: 231
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
« Svar #8 skrivet: augusti 05, 2013, 09:23:40:40 »
Värt att ha i åtanke är att de frågor och svar som ges på föregående länk är en partsinlaga.
I fall som dessa ser jag dessutom helst att innehållet kopieras in i forumet istället för att man länkar till en kommersiell hemsida.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
Värmer med en Nibe 1210-7 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad nicklasry

• Kunnig
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 115
  • Total likes: 11
  • I spa branschen...
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: augusti 11, 2013, 09:28:36:36 »
Om hon är billig så beror det på att hon säljer billigare produkter.
Och har sämre kvalle...
Köp från någon större aktör med bra svenska garantier
Och om garanti tiden är längre än företaget är gammalt,
Så borde det ringa en klocka...
Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

Notice: Undefined variable: indexbanners4 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 19

Notice: Undefined variable: indexbanners5 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 30

Notice: Undefined variable: indexbanners5 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 42
Pool Spa billigt Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd