Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nyinförskaffat Rusta spa  (läst 24405 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grantorp

  • Lastbilschaufför
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Hjälsta Örsundsbro (uppsala)
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Spa ska de va!!
    • Visa profil
Nyinförskaffat Rusta spa
« skrivet: augusti 19, 2012, 10:12:18:18 »
Hej detta blir mitt första inlägg här och skriver då en rad om vårat nya spa bad..

Har precis fått köpa ett spa bad som varit demo ex på en rusta butik och har nu ställt upp det på altanen och fyllt på med vatten och givetvis tagit första doppet.. Detta spa är ju väldigt dåligt isolerat i mina ögon bara baljan som är skumsprutad sen så är det nödtorftigt inbyggt och tomt neråt så i mitt fall blir det till att isolera under innan kylan kommer så då har jag funderat på 10cm frigga mellan golvreglarna sen höja badet på 95mm reglar och isolera däremellan åxå och då samtidigt göra ett trappsteg upp till badet. Då vi placerat badet precis utanför sovrummet så måste även pumparna ljudisoleras lite till så man slipper höra dom i sovrummet så funderar på om man ska spruta nåt isolerande skum på ytterskalets insida av spaet..

Är det fler som har denna (den stora blåa 3-4 personers) så hur har ni gjort med isolering och ev inbyggnad eller har ni era stå fritt??
Mångsysslare med traktorgrävare, kunnig inom bilelektronik med vag koncernen som område..
Husbyggare och nu även spa ägare!!

Poolgiganten

Utloggad Matt_S

SV: Nyinförskaffat Rusta spa
« Svar #1 skrivet: augusti 19, 2012, 22:15:33:33 »
Minimalt med värme försvinner neråt. Sidorna och sen lockets tjocklek kommer att avgöra hur bra den håller värme och hur mycket pengar du får lägga på uppvärmning.

Utloggad Erica

SV: Nyinförskaffat Rusta spa
« Svar #2 skrivet: augusti 20, 2012, 00:32:52:52 »
Se upp om du skall isolera pumpar m.m. Motorerna måste få sin kylluft för att inte bränna sönder vid körning !

Utloggad Grantorp

  • Lastbilschaufför
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Hjälsta Örsundsbro (uppsala)
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Spa ska de va!!
    • Visa profil
SV: Nyinförskaffat Rusta spa
« Svar #3 skrivet: augusti 20, 2012, 11:11:37:37 »
Tänkte mest isolera pumparna för ljudet men gör nog nån lådkonstruktion runt dom men kylluftshål i så de inte blir för varma men ändå tystnar lite då de nu står precis utanför sovrummet. Sen kanske man kan sätta nån form att isoleringsmatta på insidan av hela höljet tii spaet så kanske man behåller nån krona till i värmekostnad.

Dock så ska det va isolerat för nordiskt klimat men det säger ju inte så mycket iaf.. Karet har en frigolit liknande matta och utanpå den så är det sprutat nåt tunt material som ska isolera.
Mångsysslare med traktorgrävare, kunnig inom bilelektronik med vag koncernen som område..
Husbyggare och nu även spa ägare!!

Ola Wedberg

  • Gäst
Ola Wedberg
SV: Nyinförskaffat Rusta spa
« Svar #4 skrivet: augusti 20, 2012, 22:45:58:58 »
Har förbokat det lilla spa:et från Rusta för 19990Kr, Har du tittat in i det också? Det är förmodligen inte bättre isolerat än ditt. Det skulle finnas isolering som man sprutar ut själv, typ detta: http://www.icynene.se/media/icynene_tv

Utloggad Grantorp

  • Lastbilschaufför
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Hjälsta Örsundsbro (uppsala)
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Spa ska de va!!
    • Visa profil
SV: Nyinförskaffat Rusta spa
« Svar #5 skrivet: augusti 21, 2012, 10:19:38:38 »
Jo vi skulle kolla på det men de hade det inte inne men hade det stora som demo ex och skulle sälja det så vi köpte deras demo ex och vi är mycket nöjda.. Ska idag köpa frigolit att sätta under mellan golvreglarna då spaet står på vår altan som är upphöjd och jag antar att det kommer kall luft där i vinter annars som kyler slangar och kar underifrån..
Mångsysslare med traktorgrävare, kunnig inom bilelektronik med vag koncernen som område..
Husbyggare och nu även spa ägare!!

Utloggad wedberg

SV: Nyinförskaffat Rusta spa
« Svar #6 skrivet: augusti 22, 2012, 22:25:36:36 »
Tänkt själv att göra ett regelverk av tryckimpregnerat virke som står på 6st plintar, och mellan reglarna ska jag ha frigolit plattor. Ovan på detta kommer trall golv i samma nivå som det övriga trall golvet. Jag vet inte om det är något bra, alla andra ställer sitt spa på isolerad cement platta. Där Spa:et ska stå är det ca 300mm ovan mark. Finns det inte någon isolering i botten på ditt spa?
Själv ska mitt Spa komma den 17 sep. men det är det lilla på 19990Kr. Har inte kunnat se hur det ser ut under till.

Utloggad Grantorp

  • Lastbilschaufför
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Hjälsta Örsundsbro (uppsala)
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Spa ska de va!!
    • Visa profil
SV: Nyinförskaffat Rusta spa
« Svar #7 skrivet: augusti 23, 2012, 13:29:39:39 »
Vårat spa står på vår upphöjda altan så det blir frigga under det sen åxå. Konstruktionen på vårat är en metall ram som baljan är monterad i så under den finns det en ram i rostfritt (tror jag de va). Har använt den ett tag nu och då provat att stänga av den nattetid då den står utanför sovrummet. Min tanke är frigolit under så den inte kyls underifrån mer än nödvändigt sen plocka ner inklädningen och sätta nån isolerande matta så mer värme stannar kvar runt karet och samtidigt få ner ljudnivån lite. Vi har det "stora" men bara för att vi fick det så billigt som det blev annars så skulle vi åxå haft de för 19,900:-

Vi  är nöjda med funktionen och styrkan i pumparna är bra så alla jets har bra tryck och det är grymt skönt att bara lyfta på locket och börja bada!!
Mångsysslare med traktorgrävare, kunnig inom bilelektronik med vag koncernen som område..
Husbyggare och nu även spa ägare!!

Rickard_

  • Gäst
Rickard_
SV: Nyinförskaffat Rusta spa
« Svar #8 skrivet: augusti 26, 2012, 12:09:32:32 »
Tack för era inlägg gällande Rustas spa! Vi är nog en heldel som inte vill lägga två - tre gånger mer för ett "märkes spa" och som söker med ljus och lykta efter alternativ.

Ni pratar om pumparna och ljudnivåer, är det väldigt störande vid både badning och i "vila"?

Utloggad Grantorp

  • Lastbilschaufför
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Hjälsta Örsundsbro (uppsala)
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Spa ska de va!!
    • Visa profil
SV: Nyinförskaffat Rusta spa
« Svar #9 skrivet: augusti 30, 2012, 10:09:08:08 »
Hej nä igentligen så är det inte jättestörande men vårt spa står på altanen mitt utanför sovrummet så det hörs när det startar, vaknar inte av det men hör det när man är vaken, men det är lätt att fixa med lite mer isolering bara.. Annars ett kanon spa i mina ögon..
Mångsysslare med traktorgrävare, kunnig inom bilelektronik med vag koncernen som område..
Husbyggare och nu även spa ägare!!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag