CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Någon som har erfarenhet av Rustas Spabad för 19900 kr  (läst 48408 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erica

SV: Någon som har erfarenhet av Rustas Spabad för 19900 kr
« Svar #20 skrivet: maj 25, 2014, 22:57:23:23 »
Känner att det bubblar i kroppen,
Hur kan man tro att man kan köpa något som är bra på rusta, och som dessutom kommer från Kina? Och kostar inget! Och en kille som är 1,90 tycker att det är rymligt...

Och om det nu finns en sådan produkt så varför skulle inte alla som är seriösa i branschen ha en sådan. Skärpning...
Uppmätta energi siffror från Svenska Provnings... Hade nog bidragit till mera seriösa i branschen!

Min förhoppning är att alla som köper ett spa gör det för att man tycker om känslan...

Så snälla man kan även bygga om en Trabant!!!

AQUA4EVER....

Tror att seriösa aktörer vinner i längden.

Och vad säger att seriösa aktörer alltid måste vara detsamma som de dyraste sådana ? Skall du utesluta allt som är tillverkat i Kina får du inte mycket kvar numera - en mycket stor del av allt vi köper kommer därifrån, även många mera kända märken. Sedan får ju var och en göra en avvägning av mellan hur mycket man vill betala och hur mycket man kräver. Rolls Royce är säkert en bra och hållbar bil, men den toppar ju ändå inte försäljningslistorna precis. Om jag inte spanar efter statusen utan bara vill kunna köra från A till B någorlunda säkert så fungerar säkert en Skoda, en Kia eller en Dacia bra den också, till bråkdelen av kostrnaden.

Hej, vill bara höra med er som köpt spabadet på Rusta. Om ni hade några svårigheter att koppla in elen till det. Antar att man bara kan köra med trefas? Hade en elektriker hemma hos mig, och han trodde inte det var möjligt att kunna dra trefasen i befintliga rör. Från elskåpet i hallen till baksidan där spat ska stå.  Hur löste ni detta?  <hmm>


Ja i Sverige kan du inte köra med stora laster på enfas a la USA. Om röret är för trångt återstår ju bara möjligheterna att antingen hugga upp väggen och byta till ett grövre rör eller att dra en utanpåliggande kabel på något sätt. Visst, du kan ordna en kompromiss och t.ex. aldrig köra värmaren samtidigt som de stora pumparna och då kanske klara dig på enfas. Men i längden tröttnar man kanske på ett sådant system. Om du har ett hus med krypgrund kan du kanske dra en kabel där nere ?

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5573
  • Total likes: 492
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Någon som har erfarenhet av Rustas Spabad för 19900 kr
« Svar #21 skrivet: maj 26, 2014, 06:40:43:43 »
Om elektrikern inte kan lösa kabeldragningen, byt elektriker.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Televinken

SV: Någon som har erfarenhet av Rustas Spabad för 19900 kr
« Svar #22 skrivet: maj 07, 2015, 13:42:09:09 »
Vi fick hem vårat för 3 dagar sedan. Glad i hågen så fixade jag hjälp för att tippa ner det och ställa det på plats. Elen kopplades och varmvatten fylldes. Ca 2 timmar senare var det då dags för bad, jippiiiiiii!!!..........Fast nä....
När vi sätter oss i poolen så sköljer mängder med vatten över kanten, platsen runt badet blev som en sjö. Skitsamma tänkte vi, det torkar ju upp. Fortsatte vårt badande och körde igång JET-systemet, funkar jättebra, men....Allt vatten som kommer ur munstyckena högst upp spolar ut över poolkanten och återigen vatten på altangolvet. Skitsamma igen...
Till det att vi kliver ur en stund senare...Vattnet har sjunkit till 3-4 cm under filterinloppet, varvid pumpen tappar vatten och stannar efter en stund. Fram med slangen och fyller återigen upp med vatten, denna gång inte så högt som det står i manualen, 4 cm över filterinloppet, utan bara strax över. Lägger på locket, gör kväll och går in. Kvällen därpå, igår, så skulle vi då bada igen, kliver försiktigt ner i badet, inget spill. Skööönt, det gick bra. Vi sitter där en stund och kör igång JET-systemet...Likadant igen, vattnet som man får mot ryggen trycks upp bakom och ut på altan igen...Stänger av JET-pumpar kliver ur badet och tro på fan...fattas det inte lika mycket vatten igen!!! Ca. 3 cm UNDER filterinloppet och pumpen stannar igen. Nu tog jag en 10-liters hink och bar ut vatten för att få en hum om hur mycket man behövde fylla på. Och nu kommer det roliga, jag fick fylla 100 liter. Efter 2 dagar är tålamodet slut. Ett bad för 3 pers där inte ens 2 kan bada utan att man får fylla på 100 liter vatten varje gång man badar är inte ett intressant alternativ. Vi har tidigare haft ett Lay-Z Spa som vi använt mellan maj-oktober, badat varje dag, och bytt vatten 3-4 gånger under den tiden, dvs, nånstans runt 2500-3000 liter, på 6 månader. Med Spabadet från Rusta skulle den gränsen sprängas efter 25-30 dagar. Under ett år, om man badar 200 dagar, så skulle man behöva fylla 20 kbm. vatten.
Det är jag inte beredd att göra så jag har tagit upp detta med Rusta och kommer inte att ge mig förrän dom tar tillbaka skiten. För det är just jämt vad det är, skit som är felkonstruerad med filterinloppet åt helvete för högt.

Marcus-malmö

  • Gäst
Marcus-malmö
SV: Någon som har erfarenhet av Rustas Spabad för 19900 kr
« Svar #23 skrivet: juli 09, 2015, 22:56:14:14 »
Köpte ett bad nu i helgen.
Det ligger konstant på 43 grader.
Nu är det kallare ute och ändå så varmt. Den är inställd på 26 grader det lägsta men ändå visar den 43.
Nu drog jag avsladden får kontakta rusta i morgon och fråga varför det är såhär...

Någon med erfarenhet?

Utloggad Cruce

SV: Någon som har erfarenhet av Rustas Spabad för 19900 kr
« Svar #24 skrivet: maj 11, 2016, 10:46:59:59 »
Jag har haft mitt Rusta-spa i 3 år. Efter 2 år började saker gå sönder, framförallt så lossnar munstyckena till Jet'sen, men de har jag limmat fast igen.
Cirkulationspumpen behövde jag byar efter 2,5 år, det var dock väldigt enkelt att göra det själv.
Locket är av dålig kvalité och tycks inte tåla klor/brom och blir helt förstört i plasten på undersidan.
Radion är skrålig.
Nu är det något fel som gör att spar inte värmer vattnet mer än till 17 grader, bytte värmaren själv men det var inte det som var felet så nu ska jag testa om det är temperaturgivaren som det är fel på.
Är man händig så funkar Rustat spa väldigt bra att mecka med själv, det är väldigt enkelt konstruktion, tack gode dug annars hade jag nog betalat tekniker-kostnader för lika mycket som jag köpte det för 19 900.
Men trots detta är jag ändå rätt nöjd, för ett så billigt spa så funkar det ändå suveränt. En vän som har ett dyrt spa bytte sin cirkulationspump 3 ggr på 5 år så man kan aldrig vara på den säkra sidan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag