Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fråga om Folkpools kottlingar  (läst 3767 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lear76

Fråga om Folkpools kottlingar
« skrivet: maj 19, 2012, 20:40:29:29 »
Hej, monteringen är i full gång, men nu har jag en grej som jag är lite osäker på:

Kottlingarna som ska placeras i varje skivskarv. Hur ska dessa fästas? Räcker det med att man sätter skivskruvar längs med skarvet från insidan av poolen eller ska dom också fästas i regelverket på nåt sätt?
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2012, 08:08:35:35 »
fäst varje kottling med fyra stycken skruvar i vardera plywoodskiva. Se till att skjuta upp kottling så den ligger dikt mot regeln ovanför.

Utloggad lear76

SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2012, 08:48:19:19 »
Tack för svaret!

Det lämnar mig dock med en följdfråga: Utöver bandskruven som jag använder till skivorna och de skruvar som användes vid montering av stommen har jag nu ännu en låda med längre 80mm skruvar som jag inte har nån aning om vart dom ska?

Nån som vet?
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad lear76

SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #3 skrivet: maj 20, 2012, 09:15:55:55 »
Jag trodde att dessa skulle användas till Snap-in listen, men sen såg jag i manualen att till denna skulle 4,2 x 42 användas.