Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fråga om Folkpools kottlingar  (läst 3767 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lear76

Fråga om Folkpools kottlingar
« skrivet: maj 19, 2012, 20:40:29:29 »
Hej, monteringen är i full gång, men nu har jag en grej som jag är lite osäker på:

Kottlingarna som ska placeras i varje skivskarv. Hur ska dessa fästas? Räcker det med att man sätter skivskruvar längs med skarvet från insidan av poolen eller ska dom också fästas i regelverket på nåt sätt?
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2012, 08:08:35:35 »
fäst varje kottling med fyra stycken skruvar i vardera plywoodskiva. Se till att skjuta upp kottling så den ligger dikt mot regeln ovanför.

Utloggad lear76

SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2012, 08:48:19:19 »
Tack för svaret!

Det lämnar mig dock med en följdfråga: Utöver bandskruven som jag använder till skivorna och de skruvar som användes vid montering av stommen har jag nu ännu en låda med längre 80mm skruvar som jag inte har nån aning om vart dom ska?

Nån som vet?
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad lear76

SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #3 skrivet: maj 20, 2012, 09:15:55:55 »
Jag trodde att dessa skulle användas till Snap-in listen, men sen såg jag i manualen att till denna skulle 4,2 x 42 användas.

Snap-in listen är ju ihålig. Ska skruvhuvudet då genom det första lagret och fästa mot det inre? Känns som frågorna blir fler och fler ;)
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad Pool2010?

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Östervåla
  • Antal inlägg: 70
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #4 skrivet: maj 20, 2012, 10:02:48:48 »
Tack för svaret!

Det lämnar mig dock med en följdfråga: Utöver bandskruven som jag använder till skivorna och de skruvar som användes vid montering av stommen har jag nu ännu en låda med längre 80mm skruvar som jag inte har nån aning om vart dom ska?

Nån som vet?
Du ska inte ha trappa? Till monteringen av vår trappa skulle just 80 mm skruvar användas.
Folkpool Octavia 3,6*6,6*1,44 med 150 cm trappa och mosaikliner. Värmer med Zodiac Powerfirst värmepump.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6147.msg45664#msg45664

Utloggad lear76

SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #5 skrivet: maj 20, 2012, 11:31:17:17 »
Nej, ingen trappa - bara vanlig stege.
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #6 skrivet: maj 20, 2012, 23:15:22:22 »
Hej! Skall du ha träsarg runt isåfall har jag för mig du använder
dem till detta.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #7 skrivet: maj 21, 2012, 07:06:19:19 »
Jag trodde att dessa skulle användas till Snap-in listen, men sen såg jag i manualen att till denna skulle 4,2 x 42 användas.

Snap-in listen är ju ihålig. Ska skruvhuvudet då genom det första lagret och fästa mot det inre? Känns som frågorna blir fler och fler ;)

Nej dom ska inte skruvas igenom ena lagret. Låt skruvskallen inte gå djupare in än att den precis nyper vid första lagret.

Dom där 80*6 skruvarna är för att fästa sargen med. Dom levereras i alla "skruvpåsar" oavsett om du har sarg eller ej.

Utloggad lear76

SV: Fråga om Folkpools kottlingar
« Svar #8 skrivet: maj 21, 2012, 07:49:09:09 »
Härligt! Jag tackar så mycket för svaren. Stommen är nu färdigbyggd och imorgon kommer grävaren och det är dags att börja färdigställa botten. Vem vet - kanske det lyckas med invigning till midsommar...
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag