Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Författare Ämne: Test av Walu Pool Pooltäckning  (läst 32514 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Akilles

SV: Test av Walu Pool Pooltäckning
« Svar #50 skrivet: juni 02, 2013, 19:29:23:23 »
Vad är skillnaden på detta skydd och det som heter royal tec och saluförs av www.poolkungen.se?

Utloggad gadden

• Dignitär
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 651
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Lås- & Larmtekniker @ Elajo Elteknik AB
    • Visa profil
« Svar #51 skrivet: juni 02, 2013, 20:21:52:52 »
Den största skillnaden är väl den att Walu är uppdelad i flera sektioner som sitter fast i varje aluminiumstång och därför kan man byta ut en del om det skulle gå sönder istället för att vara tvungen att byta hela.
Något som fällde avgörandet för mig var det att jag sett bilder här i forumet på Royaltec där skyddet revat upp sig precis där stängerna går igenom skyddet.
J&F Storpool 7.3x3.6m
75kg Sandfilter
Bergvärme Nibe 1245-8 + Pool40
VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 70kW Standard
Walu Evolution Translucent Blue Safety Cover
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Bor: Åtvidaberg

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 4227
  • Total likes: 152
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
« Svar #52 skrivet: maj 16, 2014, 06:54:23:23 »
Vet inte om jag skrivit det tidigare, men jag skulle absolut valt ett pooltak om vi haft plats för det, det kan itne finnas bättre sätt att täcka en pool på, om man har råd, och plats för det.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
Värmer med en Nibe 1210-7 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad TommyC

« Svar #53 skrivet: maj 16, 2014, 16:48:05:05 »
Ja, installationen av pooltaket var ett jättelyft för oss. Vi hade tidigare en kraftig variant av bubbelplast som hade bra värmeisolering men skiten som samlades på bubbelplasten hamnade till största delen i poolen. Det är så otroligt smidigt med taket. Ofta badar vi under taket. Det är bara att skjuta luckan åt sidan, kliva i och stänga luckan bakom sig. Det är bara om det är riktigt varmt och soligt som taket rullas bort. Även om det är riktigt skitväder så är det varmt och skönt under taket, även sena kvällar och nätter. Visst är de flesta taken ganska fula men det får man ta för fördelarna överväger stort.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på SPA med kvalitet.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Use CS Theme