CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: MAFFES Betongpool bygge  (läst 136125 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Maffe

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #150 skrivet: oktober 18, 2008, 12:46:45:45 »
Hej allihopa, länge sen ja var här..har vart lite bizzy med andra projekt..

Så här när jag har kört poolen i 2 säsonger så får man väl säga att man är nöjd med pool.
Jag kommer inte på något direkt som jag har/är missnöjd med förutom Pahlen's "rostfria" av och inlopp. Dessa är allt annat än rostfritt! + att det knappt gick att bada förra året! Epoxin sitter där den skall, lätt att göra ren men lite uv blekt ovanför vatten linjen. Detta visste jag i och för sig.

Jag hade aldrig pallat att ha pool utan en robot som städar den. Provade en gång att dammsuga till avloppet men tröttnade efter 5 min å stack å köpte en robot! Värt varenda krona. Vid uppstart i år var det bara att tillsätta 75 kg salt köra en vecka dygnet runt å sedan var man i å bada... Har inte gjort något annat på hela säsongen. Allt sköter sig själv!

Jag har aldrig lägre temp än 29 C. Detta med att bada i 24-25 C kommer aldrig på frågan här.

Tyvärr så är det så också att man aldrig lyckas bli helt färdig med allt nån gång. Här fattas det typ 5% innan man kan säga att man är färdig.

Just nu håller jag på med en stereo som fälls in i väggar och golv. Jag har dragit avlopp för utekök och barvagn..detta är tänkt att vara färdigt till våren (om inget annat kommer ivägen)

Trevlig Höst!

//Maffe

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #151 skrivet: mars 16, 2009, 19:54:30:30 »
Hoppas du ger oss mer bilder på det nya du gör, bilder att njuta av o bli aviga på!  ;) ;D
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #152 skrivet: mars 16, 2009, 22:27:28:28 »
Håller med Fia!
Nu med ett par säsonger på nacken känns det fortfarande lika bra att vara betongpool ägare ;)
Hur känns Rust Oleum epoxyn. Tror du den kommer att klara 10+ år med bibehållen lyster innan omläggning. Läste att du har märkt av blekning vid vattenlinjen. Är det bara precis vid vattenlinjen eller en bit under?



40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad JorjanKlykan1973

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #153 skrivet: mars 17, 2009, 01:09:20:20 »
 Eftersom den senare metoden är enklare och fortfarande används vid stora och avancerade gjutningar så valde jag denna. menar att man måste gjuta i hängande gjutform medans andra säger att det går bra att gjuta platta och väggar för sig.

« Senast ändrad: maj 24, 2009, 09:23:48:48 av Rickard »

Utloggad Tommy Eriksson

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #154 skrivet: maj 20, 2009, 07:55:53:53 »
Hej

Har byggt en pool med som vi murade med "gråsuggor" på en gjuten betong sula, putsade och målade. Vi byggde även trappan av gråsuggorna.

Armering mellan varje varv och isolering i botten och på sidor. Fördelen med stenar är att de är ganska breda och bidrar med värme när de blivit varma och så slipper man jobbet med gjutform.

Verkar funka bra än så länge.

T/

Utloggad michael__77

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #155 skrivet: augusti 14, 2009, 18:39:01:01 »
Fantastisk tråd.....

Funderar på en liknande konstruktion och samma tillvägagångsätt som du Maffe.
Någon som vet om det är värt att åka till Tyskland eller Polen för att köpa
övrig poolutrustning?

Utloggad gringo

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 38
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #156 skrivet: augusti 22, 2009, 20:31:17:17 »
Vad kan en sådan pool påett ungefär ha kostat? :o
Ser stabilt ut..
Bor i Hortlax utanför Piteå
Svenskapoolfabrikens 8*4 rostfri stomme
carrera liner, värmepump, halvrund trapp, classik C tak.
Poolen ska byggas sommaren -10(Poolen byggd nu dax för området runt poolen)

Utloggad Maffe

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #157 skrivet: maj 24, 2010, 20:06:00:00 »
Yes,
Så va man igång igen...Bara att trycka igång saltgeneratorn å fylla på ett par säckar salt....
Kan det vara enklare?

/Maffe

Utloggad Maffe

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #158 skrivet: juni 03, 2010, 22:41:43:43 »
 >:( Riktigt sååå enkelt va det inte. Värmepump = Paj. Det va inte många år den gick...

Utloggad Maffe

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #159 skrivet: april 25, 2011, 11:50:59:59 »
 >:( Så var det dags igen. Värmepump = Paj! Alltså, Pahlén grejer, Är det bara jag som har problem med dessa pumpar? Samma sak hände i år som förra året. Den gick i 1 dygn sedan la den av. Nu får man ta isär allt och skicka iväg den igen...Vänta 1 månad och förhoppningsvis så är den lagad. Femtusen (minst) fattigare...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag