Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vår poolstomme kommer i kontakt med solljus eftersom den sticker upp ca 15 cm ovan mark (reglingen för trallen).Det jag menar är att det är lätt att vara tvärsäker, och jag kan hålla med dig om att de säkert är bra, men man måste ändå vara försiktig innan man sågar väl beprövade poolstommar till förmån för sånt som inte är beprövat.Plast av alla sorter har gjort mig besviken många gånger, men jag har även ibland förundrats över dess tålighet.Att veta exakt vilka plaster, med vilka tillsatser, som är dåliga, bra eller perfekta är inte lätt, och när det gäller poolstommar, precis om när det gäller annat finns det garanterat de som vill ta genvägar för att tjäna mer pengar - vilket kan resultera i sämre produkter.Jag är personligen rätt trygg i att min poolstomme i rostfritt skall överleva mig med råge, men trots detta finns det ju beskrivet att det kan uppstå problem p.g.a. galvaniska strömmar o.dyl.Så säker kan man ju aldrig vara.