VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ang gräva ner pool hjääälp  (läst 12251 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kinell

Ang gräva ner pool hjääälp
« skrivet: juni 01, 2011, 14:44:33:33 »
Hej jag köpte en intex pool igår ned nåtten 5,49x1,22 rund
skulle villja gräva ner den är det nått man bör tänka på samt hur gör man jag är ny här på forumet samt ny i poolbranchen...

Poolgiganten

Utloggad TeeOne

SV: Ang gräva ner pool hjääälp
« Svar #1 skrivet: juni 01, 2011, 15:26:56:56 »
Hej!
Förstår jag det hela rätt är intexpoolen du köpt en ovanmarkare, men fler här tänkt som du, läs här: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6622.0 !

Utloggad kinell

SV: Ang gräva ner pool hjääälp
« Svar #2 skrivet: juni 01, 2011, 15:43:23:23 »
jag hade tänkt gräva ner den ca 1meter men vad ska man ha på sidorna mot duken så det inte blir vassa kanter samt i botten ...hur gör man med pumpen vart ska den stå/grävas ned mycket frågar har jag

Utloggad TeeOne

SV: Ang gräva ner pool hjääälp
« Svar #3 skrivet: juni 01, 2011, 17:37:40:40 »
Jag tror du får bäst svar i forumdelen som intex hör till - alltså, inte mark- utan ovanmarkspooldelen :)

Om du har kvar instruktionen så läs den, annars hittar du den på intex hemsida!


Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Ang gräva ner pool hjääälp
« Svar #4 skrivet: juni 02, 2011, 11:04:49:49 »
Ska du gräva ner en intex så ska du absolut inte fylla jord runt den. På sin höjd gräva runt och kanske lägga ner lite frigolit.

En intex pool bygger ju på att den står ovan mark. Du får även en högre fuktighet och kyla ju längre ner i marken du kommer så om du nu ens funderar på att göra detta så bör du lägga frigolit i botten.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Fia

SV: Ang gräva ner pool hjääälp
« Svar #5 skrivet: juni 02, 2011, 12:31:19:19 »
Lägg en markduk i botten o upp över sidorna först så håller den tillbaka jordsidorna.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad kinell

SV: Ang gräva ner pool hjääälp
« Svar #6 skrivet: juni 02, 2011, 13:26:39:39 »
Hej alla tack för era svar jag har dock stött på problem innan jag ens börjat gräva ...Jag har en elkabel ligger i backen där poolen ska grävas ner... >:(   så vad ska man göra nu

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Ang gräva ner pool hjääälp
« Svar #7 skrivet: juni 02, 2011, 13:46:27:27 »
Är det ett flexibelt kabelrör kan du gräva längs det och se om det finns "slack" tillräckligt för att flytta det runt poolen... Annars återstår bara att ringa el-nät ägaren och be dem komma och flytta kabeln (till en kostnad förstås) eller flytta poolen...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan