Supertack alla för era svar!

Vilken expertis som finns här, jag är helt överumplad

.
Vår tomt är rejält sluttande men innehåller tyvärr mycket berg så nu är frågan om vi kommer att behöva spränga ytterligare för poolen eller om vi kan klara oss utan sprängning. Blir det sprängning så är det tveksamt om vi genomför poolbygget. Då blir det genast så mycket, mycket dyrare och någonstans måste man ju dra gränsen tyvärr

.
Hoppet är dock inte ute ännu utan vi gör allt för att få till poolen utan sprängning. Vad jag dock har blivit övertygad om med hjälp av er är att thermopool är det vi ska gå för om det ska bli pool överhuvud taget. Det är det som känns absolut genuinast och mest hållbart. Jag är tveksam över Foolkpools Garden och har tyvärr inte hört så mycket positivt om dem som företag så det känns inte som ett alternativ.
Så nu håller jag tummarna för att vi slipper spräningen och kan klara oss inom vår budget

.
Vad gäller poolens läge så ligger den nedanför huset så risken för eventuell flodvåg mot huset finns inte, bara flodvåg ned mot sjön och det känns mindre farligt

. Vi har även varit inne på infinity pool men av praktiska och ekonomiska skäl har vi släppt de drömmarna oxå

Man kan inte få allt här i livet

Jag återkommer med besked om vad som händer och om vi startar igång bygget så lägger jag naturligtvis upp en byggtråd

.