Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför 'gamlingarna' i forumet inte svarar är mig en smärre gåta, trådarna vi lagt ut blir ju lästa?! Vi som är nya får väl helt enkelt välkomna varandra själva. Så; välkommen!
Fatpipe: bygger ni poolen själva eller har ni någon som gjuter och bygger stommen åt er? Vi kommer inte att bygga själva, det har vi ingen möjlighet eller kunskap till. Har ni stött på några svårigheter ännu? Har du lust att delge vad ni tror att ni kommer att få lägga sammanlagt. Jag tror själv att vi kommer att få lägga strax under 300.000. Kan det vara rimligt?
TeeOne: jag tror att det kan bli jättebra med en upp-och-nedvänd båt med tak , men eftersom vi ändå håller på att bygga hus så känns det som en "enkel" lösning att gjuta en pool när man ändå har all utrustning på plats. Annars hade vi kanske funderat ytterligare på den upp och nervända båten (gillar jämförelsen . Hur stor har ni valt?
Om jag skulle bygga en ny pool så skulle jag nog snegla åt thermopool eller vanliga skalblock. Verkar onekligen "ganska" smidigit att få till en sådan konstruktion utan allt för mkt förkunskaper, samtidigt som man får en stabil konstruktion. Jag kan inte prisbilden för dessa block men jag vet vad det kostar att gjuta och det är inte billigt.