VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nu är vi på G  (läst 2789 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad scharan

Nu är vi på G
« skrivet: oktober 25, 2010, 22:58:21:21 »
 <antman> Äntligen efter vet ej hur många timmars studerande av detta underbara forum, har vi bestämt oss.
Har letat i Tyskland, och på alla möjliga ställen efter pool. Hade en ovanmarkspool 19 kubik 1 år.
Så nu är det dax att gräva sig ner i marken. Har efter mycket övervägande fastnat för Nettopools Opal Oval 7,37 * 3,65 * 1,5m.
Carrara liner, Zabra pooltak med stegflik. Skall även prova Sunrings. Värmer med en IVT Optima vatten luft pump + solvärme från Jula.
Skall försöka lära mig lägga ut bilder, så ni kan följa mitt bygge ni som vill. men risken är stor att det inte blir förrän i vår då vi redan fått första snön, men allt är beställt. Och så positivt bemötande vi fått från Nettopool så ska det nog ordna sig.
Men har någon bilder eller satt upp en sån pool så kan ni gärna höra av er. <sol>

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Nu är vi på G
« Svar #1 skrivet: oktober 26, 2010, 15:14:47:47 »
Har du Zabra tak så tror jag du klarar dig utan sunrings... om du inte vill låta taket stå öppet alltså. Det blir rätt bra växthuseffekt under Zabra taket!

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad scharan

SV: Nu är vi på G
« Svar #2 skrivet: oktober 26, 2010, 16:11:06:06 »
Nu tog vi inget isolerat Zabra, och grått. Men hoppas det är som du säger, det är ju det man vill få lite gratisvärme.
Är du nöjd med ditt tak, har inte läst om något speciellt som folk är missnöjda med.
                   // Johnny.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Nu är vi på G
« Svar #3 skrivet: oktober 26, 2010, 16:17:45:45 »
Jag är riktigt nöjd med Zabra. Är du säker på att dun inte har isolering?
Jag trodde också att det var "tillval" men mitt var isolerat och sen kan man köpa "extra tjock" isolering till...

Hyr en riktig pop-nit tång bara tills du ska montera. Kolla min bygg tråd för lite tips: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5431.0

Var extremt noga med skenorna så korsmåttet blir perfekt och rulla bågarna fram och tillbaka så du säkert ser att de ligger rakt.

Jag har lite problem med att det nyper fast i ena skenan eftersom jag har skenorna aningen skeva mot varandra men om jag öppnar på högersida om poolen och drar fast på vänster går det bra. Någon har satt snören på båda sidorna för att dra fast. Att ha ett snöre på mitten fungerar men är väldigt tungt. Vi går längs poolen och knuffar upp/drar fast istället.

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad scharan

SV: Nu är vi på G
« Svar #4 skrivet: oktober 26, 2010, 17:08:05:05 »
Bra att höra dom som är nöjda, det du säger om isolerat har jag inte blivit klok på. Läser man på Zabras sida står där att oisolerat är tillval??
På andra står det att isolerat är tillval. Hoppas jag får som du, ett med isolering.
Beträffande att öppna så funderar jag på om det inte kan gå med en tunn vire som löper fram och tillbaka, och en liten elmotor som drar upp och igen taket, får se om det går att lösa.
Skall nog beställa en riktig pop-nitstång. Bra grejor gör halva jobbet, dåliga gör en tokig.
                                             // Johnny
 

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Nu är vi på G
« Svar #5 skrivet: oktober 26, 2010, 18:08:33:33 »
Jag hyrde en pop-nit tång. En "riktig" kostar drygt 2000 kr... :o
Hyra för två dagar var typ 150 kr har jag för mig...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan