Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Solfångare för dom som badar vid fint väder Jag förstår o håller delvis med i resonemanget men om man har 28 grader med solfångare vid soligt väder så kanske man haft 24 utan solfångare.O 28 grader blir ju inte 24 på 3 timmar om det blir sämre väder utan det borde ta några dygn/ o när solen kommer tillbaka så stiger väl tempen snabbt igen?Alltså funkar det väl rätt bra även i ett par dagar med dåligt väder Det trista blir väl om man är utan sol i ca 1 vecka eller mer Personligen har jag inte bestämt vilken uppvärmning det ska bli, värmepump är ju utan tvekan det bekvämaste men det där med att solstrålningen är gratis låter ju väldigt trevligt
Vår pool är 8x4 m och oisolerad. Jag har aldrig märkt att temperaren sjunker när vi badar och den ligger öppen. Men vi badar ju bara när de är fint väder.Att höja temperaturen med solfångare från 20 till 22 är mycket lättare och går mycket snabbare än att höja den från 28 till 30 grader.
Solfångare är bra om man vill ha 25-28 grader varmt, varmare än så, värmepump...Kan det vara ett råd som kan gälla?
Solfångare är bra om man vill ha 25-28 grader varmt, varmare än så, värmepump...
Citat från: Rickard skrivet juli 20, 2006, 23:18:37:37 Solfångare är bra om man vill ha 25-28 grader varmt, varmare än så, värmepump...Kan det vara ett råd som kan gälla?Absolut!