Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Ekonomi poolbygge  (lĂ€st 10460 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad pejo

Ekonomi poolbygge
« skrivet: augusti 14, 2010, 20:32:09:09 »
Hej
Snart klar med mitt bygge som blev en Opal 5,5 meter 1,5 meter djup.
Har spadgrÀvt allting (svett och frustaration).
Skulle gÀrna ha byggt 8x4 men hade befintligt pooldÀck efter primastar poolen sÄ det kÀndes som för mycket jobb.
Har vp Gullberg-Jansson + solvÀrme sÄ vi har legat pÄ 28-29 grader hela sommarn.

Utloggad Inger Petersen i Kottebo

• Expert
  • Antal inlĂ€gg: 287
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 frĂ„n JF Fritid
    • Visa profil
SV: Ekonomi poolbygge
« Svar #1 skrivet: augusti 14, 2010, 21:30:58:58 »
Det ser mycket tjusigt ut!  O0

Herrejösses vilket jobb du har lagt ner! Att  handgrĂ€va för en pool Ă€r inget för latmaskar! Du lĂ€r vĂ€l ha fĂ„tt ett antal valkar i hĂ€nderna under arbetets gĂ„ng!?   ;)
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) frÄn JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pÄgÄr Är 2012... dÄ vi förhoppningsvis ska bli fÀrdiga! :)

HÀr kan du lÀsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0

Utloggad pejo

« Svar #2 skrivet: augusti 14, 2010, 21:43:28:28 »
Min fru pÄminner mej att det var barnen och frun som grÀvde sjÀlv klÀttrade jag upp och ner o tömde hinkar i flaket :)
Vi blev med pool för 7 Är sen sÄ allt Àr inte grÀvt nu.
Har man ett trÀdÀck runt sÄ Àr det inte enkelt att grÀva med maskin.

• Expert
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 14, 2010, 22:30:19:19 »
Aha!   ;D  Frun och barnen har gjort grovjobbet och du sjĂ€lv har agerat springpojke!  ;) Ni hade behövt en "helikoptergrĂ€vare" för att komma till innanför trĂ€dĂ€cket  ;)

Ni har varit jÀtteduktiga allesammans! Nu kan ni njuta desto mer av frukten av ert jobb!
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) frÄn JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pÄgÄr Är 2012... dÄ vi förhoppningsvis ska bli fÀrdiga! :)

HÀr kan du lÀsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0

Utloggad pejo

« Svar #4 skrivet: augusti 14, 2010, 22:51:38:38 »
Familjen tackar
Det som jag saknar och skulle vilja ha Àr pooltak.
Vet inte riktigt hur detta skall lösas, alternativ Àr runt pooltak frÄn tyskland (50 % av pris i sverige) men det kÀnns lite B gÀmfört med classik och dyligt.
VÄran budget har ju inte varit detsamma som en markpool heller sÄ kraven fÄr vÀl inte vara sÄ höga.
Vi har i sommar gÄtt frÄn 1,07 prima... pool till 1,50 och det kÀnns gott <antman>

• Expert
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: augusti 15, 2010, 07:23:03:03 »
Jag förstĂ„r att ni Ă€r nöjda! Det Ă€r ju STOR skillnad pĂ„ vattendjupet!   O0

Jag Àr mycket nöjd med mitt pooltÀcke av bubbelplast. Det hÄller verkligen pÄ vÀrmen.

IgÄr stÀngde jag av ppoolpumpen vid 22-tiden. DÄ var vattentemperaturen 25 grader. Jag gissar pÄ att nattemperaturen har legat pÄ 18 grader (just nu 19,5).
Klockan 6.00 var vattentemperaturen 24.5 grader  O0

Bubbelplasten hĂ„ller inte bara pĂ„ vĂ€rmen... sĂ„ snart solen tittar fram sĂ„ ökar temperaturen i med 1 - 2 grader... sĂ€kerligen mest ytvattnet men Ă€ndĂ„!  ;)

Bubbelplasten har dock inget med sÀkerhet att göra... Inte heller hÄller det smuts borta frÄn poolen...
Än sĂ„ lĂ€nge stĂ€nger vi vĂ„r pool genom att sĂ€tta en "grind" för stegen...

Du kan vÀl köpa ett vanligt pooltÀcke och förankra det med stroppar i trÀdÀcket?
4.600 kr kostar ett sÄdant hÀr tÀcke med diametern 6 meter.

KanhĂ€nda hade ett sĂ„dant hĂ€r tak varit nĂ„got:   :)

De sÀljs i Sverige för 16.000 kr
MĂ„tt 4,90 x 2,60 m.

KanhÀnda sÀljer de sÄdana billigare i Tyskland i större storlek...
« Senast Ă€ndrad: augusti 15, 2010, 07:30:46:46 av rudbeckia »

Utloggad pejo

« Svar #6 skrivet: augusti 15, 2010, 11:17:14:14 »
Har bubbelplast
kollade i Tyskland pÄ liknande rund modell och ca 11000 jÀmfört med Sverige 20000 kr sÄ vi fÄr se till vÄren vad budgeten sÀger.

• Expert
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: augusti 15, 2010, 12:13:34:34 »
Har bubbelplast
kollade i Tyskland pÄ liknande rund modell och ca 11000 jÀmfört med Sverige 20000 kr sÄ vi fÄr se till vÄren vad budgeten sÀger.

En sĂ„dan dĂ€r bubbla kan man ju bada under :)  De skyddar Ă€ven mot skrĂ€p... FrĂ„gan Ă€r om de Ă€r barnsĂ€kra...

Utloggad utopiazz

« Svar #8 skrivet: augusti 15, 2010, 12:43:52:52 »
En sĂ„dan dĂ€r bubbla kan man ju bada under :)  De skyddar Ă€ven mot skrĂ€p... FrĂ„gan Ă€r om de Ă€r barnsĂ€kra...

Plasten Àr samma som anvÀnds i bÄtkapell. Tror nog att man kan anse den som barnsÀker. Finns tvÄ olika varianter av "bubblor". En som öppnas som en suflett (bilden) och en med en öppning som har dragkedja. BÄda gÄr att lÄsa med hÀnglÄs om man vill (iaf de modeller jag sett). Klarar tyvÀrr inte vintern med snölast eller massor av kyla

Platsne Àr hyfsat tjock och seg som bara den sÄ lÀnge som inte UV ljuset pÄverkat för mycket (brukar ta 10-15 Är pÄ bÄtar).

Utloggad pejo

« Svar #9 skrivet: augusti 15, 2010, 12:53:43:43 »
den jag menar heter cabrio dome, har du sett och kÀnt pÄ den i verkligheten?

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme